Marka GG zanotowała w ciągu roku wzrost mocy o 22 punktów i z wynikiem 492 punktów zajmuje pozycję lidera wśród brandów usługowych deweloperskich. Tegoroczny zwycięzca w tej kategorii kojarzy się głównie z internetowym komunikatorem, a aplikacje GG ma na swych komputerach już ponad 9 mln osób. GG – gdyż w lutym 2012 r. marka przeszła rebranding i dawna swojsko brzmiąca nazwa Gadu-Gadu została skrócona. Na pewno był to przemyślany ruch, bo właścicielem marki (podobnie jak zwycięzcy w kategorii handel, Allegro) jest południowoafrykańska grupa Naspers, która umie dbać o swoje brandy.
Choć już wiele razy zapowiadano klęskę GG w zderzeniu z międzynarodowym gigantem, jakim jest Skype, to firma radzi sobie doskonale i szybko się rozwija. Dzisiaj oferuje zresztą wiele innych usług, powiązanych w mniejszym lub większym stopniu z komunikatorem. Są to choćby telefonia internetowa VoIP, portal Gadu-Gadu.pl i radio internetowe Open.FM oraz serwis z grami Pykam.pl i inne.
GG ma także aplikację mobilną, z której korzysta ponad milion użytkowników – w tym roku zniesione zostały opłaty za korzystanie z mobilnego GG w komórce (dotychczas był wymagany tygodniowy abonament). Od lutego użytkownicy mogą korzystać także z usługi GG Dysk, czyli przechowywanie danych w wirtualnej „chmurze".
Siła w grupie
Zestawienie pokazuje, że kategorię usługi zdecydowanie zdominowały marki internetowe. Na wysokiej drugiej pozycji zadebiutował serwis zakupów grupowych Gruper, który wystartował ledwie w kwietniu 2010 r.
Serwis podobnie jak amerykański Groupon postawił na specyficzny model biznesowy. Użytkownicy mogli kupować kupony upoważniające do nawet 60- czy 80-proc. zniżek na wyjazdy, karnety do restauracji itd. Polacy podobnie jak inne nacje zupełnie oszaleli na punkcie tego typu serwisów, których zaczęło szybko przybywać.