Rozstrzygnięto przetarg na pięć częstotliwości z pasma 1800 MHz dla świadczenia mobilnych usług szybkiego internetu (LTE). Sześć spółek wystartowało w przetargu, dwie już mogą się cieszyć przyznanymi częstotliwościami. Protokół UKE pokazuje, jak banalnymi sprawami zajmują się urzędnicy.
http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,13397381,_Osiem_dziesiat___czyli_jak_przegrac_przetarg_na_1800.html
Rozstrzygnięto przetarg na szybki internet. TP SA przegrana
AR, IS
Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) w wyniku przetargu na częstotliwości umożliwiające oferowanie dostępu do szybkiego internetu zdecydował, że trzy częstotliwości ma otrzymać P4 (operator Play), a dwie firma PTC, operator T-Mobile - ogłosił UKE.
http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,13395400,Rozstrzygnieto_przetarg_na_szybki_internet__TP_SA.html
[srodtytul]Parkiet[/srodtytul]
Play i T-Mobile wygrały przetarg, Orange nie rezygnuje, Midas zyska
Urszula Zielińska, JAM, K.O. TH
Aż 950 mln zł, o 350 mln zł więcej niż oczekiwano, zaoferowali za częstotliwości 1800 MHz zwycięscy operatorzy. Z wysokich cen cieszy się Midas, a przegrany Orange liczy jeszcze na łaskę Playa.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/742350_Play_i%C2%A0T-Mobile_wygraly_przetarg_Orange_nie_rezygnuje_Midas_zyska.html (dostęp płatny)
[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]
Play i T-Mobile dadzą miliard za szybki internet
Magdalena Wierzchowska
Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) rozstrzygnął wczoraj wyczekiwany z niecierpliwością przetarg na częstotliwości z zakresu 1800 MHz, które posłużą do świadczenia usług szybkiego internetu LTE. Trzy z pięciu paczek częstotliwości zdobył P4, operator sieci Play (ma zapłacić za nie prawie 500 mln zł), a dwa pozostałe — PTC, operator sieci T-Mobile (będzie go to kosztowało 452 mln zł). — Jesteśmy zachwyceni wynikami przetargu. Będziemy kontynuować dotychczasową strategię oferowania usług w rozsądnej cenie na podstawie najnowszej technologii mobilnego internetu — mówi Jørgen Bang-Jensen, prezes P4. — Cieszymy się z wygranej oraz gratulujemy drugiemu zwycięzcy. Nasza wygrana w tym przetargu otwiera nowe możliwości dla rynku i zwiększy konkurencję w obszarze ofert szybkiego dostępu do internetu. Jesteśmy przygotowani na efektywne wykorzystanie otrzymanego pasma — mówi Miroslav Rakowski, prezes PTC
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=141592# (dostęp płatny)
Wielkopolska: miliony na szerokie pasmo
Sylwester Sacharczuk
Budowa sieci teleinformatycznych w regionie wreszcie nabierze tempa. Kilka dni temu w Wielkopolsce wystartował nabór, w którym przedsiębiorcy z branży telekomunikacyjnej mogą ubiegać się o unijne dofinansowanie na związane z tym działania. W ramach działania 2.8 „Zapewnienie dostępu do Internetu szerokopasmowego" Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (WRPO) do wzięcia są aż 34 mln zł. Ta kwota zostanie rozdzielona na inwestycje w 31 powiatach. Konkursowe zmagania organizuje urząd marszałkowski.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=141547# (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Ekstraklasa SA chce telewizji
SS
Spółka zarządzająca rozgrywkami ekstraklasy chce je pokazywać we własnej telewizji. Prezes zarządu Ekstraklasy SA (ESA) Bogusław Biszof złożył wniosek do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu „Ekstraklasa TV" drogą satelitarną. – Złożyliśmy też komplet dokumentów, opisujących infrastrukturę techniczną wraz z zarezerwowanym miejscem na satelicie Eutelsat Hot Bird. Koncentrujemy się na meczach ekstraklasy, ale planujemy też inne relacje sportowe i programy studyjne – powiedział Bogusław Biszof.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1180214-Ekstraklasa-SA-chce-telewizji.html (dostęp płatny)
90 proc. Polaków w zasięgu LTE za 2 lata
Urszula Zielińska
Jeśli wszyscy wygrani wybudują sieć, to spodziewam się, że w ciągu 2 lat możemy osiągnąć zasięg rzędu 90 proc. populacji. - mówi Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1180167-90-proc-Polakow-w-zasiegu-LTE-za-2-lata.html (dostęp płatny)
Internetowy biznes ratuje magazyny
Zbigniew Lentowicz
Firmy internetowe, dyskonty, oszczędzający w kryzysie producenci – to dziś najlepsi klienci największych magazynierów w kraju. – Tak jak w USA, impetu nabiera szczególnie e-commerce – twierdzi Bartosz Mierzwiak, szef Prologis Polska, dystrybutora nr 1 powierzchni magazynowych w kraju i największego właściciela i zarządcy magazynów (51 mln mkw. w 21 krajach) na świecie. W ostatnim roku swoją powierzchnię magazynową w regionie znacząco powiększał m.in. Amazon, w jego ślady szli inni internetowi konkurenci.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1180187-Internetowy-biznes-ratuje-magazyny.html (dostęp płatny)
Play i T-Mobile wygrały komórkowe częstotliwości
Urszula Zielińska
Pracownicy P4, operatora sieci Play, zebrali się wczoraj przed telewizorem, żeby obejrzeć relację z ogłoszenia wyników przetargu ważnego dla przyszłości firmy. Choć Play od początku był czarnym koniem wyścigu o pasmo pozwalające oferować ultraszybki mobilny Internet (z zakresu 1800 MHz), do końca nie mieli pewności, że wygra.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1180166-Play-i-T-Mobile-wygraly-komorkowe-czestotliwosci.html (dostęp płatny)
Przetarg LTE pomógł wycenie
Urszula Zielińska
Nawet o 13,33 proc., do 0,85 zł, rósł na wczorajszej sesji kurs akcji funduszu kontrolowanego przez Zygmunta Solorza-Żaka, stanowiącego hurtowe zaplecze dla usług mobilnego Internetu w technologii LTE. Paradoksalnie w ten sposób inwestorzy zareagowali na wyniki przetargu, w którym konkurenci miliardera zdobyli częstotliwości pozwalające także im zaoferować klientom mobilny Internet LTE. Posiadaczy akcji Midasa pozytywnie zaskoczyła cena, jaką zwycięzcy przetargu zaoferowali za pasmo z zakresu 1800 MHz.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1180225-Przetarg-LTE-pomogl-wycenie.html (dostęp płatny)
Spotify chce darmową ofertą zwalczać piractwo
Magdalena Lemańska
Branża liczy, że mnożące się w Polsce darmowe pakiety streamingowych serwisów z muzyką osłabią nielegalne ściąganie plików. Z danych międzynarodowego serwisu streamingowego Spotify , który właśnie wystartował w Polsce, wynika, że pirackiej muzyki słucha u nas prawie 10 mln osób. – Szacuje się, że 9 mln ludzi w Polsce piratuje muzykę. Patrzymy na tę grupę jako docelową, która może przekonać się do Spotify. Oferowana przez nas darmowa wersja utrzymująca się z reklam jest świetną alternatywą dla piractwa, bo mając taką możliwość, po co wchodzić na nielegalne strony, które mogą spowodować zawirusowanie komputera – mówi Przemysław Pluta, szef Spotify na Europę Środkowo-Wschodnią.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1180202-Spotify-chce-darmowa-oferta-zwalczac-piractwo.html (dostęp płatny)