nju.mobile - tania marka w Grupie TP

Narzekająca na wojnę cenową grupa teraz sama zawalczy ceną. Projekt, który odpali pod nową marką menedżerowie Orange określają mianem "low costu".

Publikacja: 22.04.2013 16:58

Dziś, na dzień przed publikacją wyników za I kwartał 2013 r. Grupa TP (Orange Polska) poinformowała o wprowadzeniu na rynek nowej marki: nju.mobile.

Kształt oferty i cenniki znane będą dopiero za kilka dni. Oficjalny start projektu zapowiedziano na czwartek. Cen więc nie znamy. Wiadomo tylko, że przedstawiciele grupy mówią o nowym projekcie "low cost", a z rynku płyną głosy, że pojawi się oferta głosowo-smsowa no-limit za 40 zł.

Oficjalnie wiadomo na razie tyle, że Grupa TP będzie zdobywać za pomocą nju.mobile klientów w grupie wiekowej 16-36 lat, stawiających na pragmatyzm, elastyczność i niezależność.

Pozycjonowana ma być w pobliżu Heyah, czyli marki Polskiej Telefonii Cyfrowej. Pod nową marką sprzedawane będą podstawowe usługi w modelu SIM-Only, zarówno pre-paid, jak i post-paid, a głównym kanałem dystrybucji będzie Internet.

Na pytanie, czy ceny w nju.mobile będą dużo niższe niż u konkurencji przedstawiciele Grupy TP nie chcieli dziś odpowiedzieć. Nie podano też wysokości budżetu przeznaczonego na wypromowanie marki, czy celów sprzedażowych. Chodzić może jednak na pewno o kilkadziesiąt milionów złotych, ponieważ kampania obejmie nie tylko Internet, ale także główne media ATL.

Przy promowaniu nowej marki grupa nie musi się trzymać zasad obowiązujących w globalnym koncernie przy budowaniu wartości marki Orange. Oznacza to np., że usługi będą mogli promować celebryci.

nju.mobile to własność PTK Centertel, który będzie się w tym roku łączyć  z Telekomunikacją Polską w jeden podmiot. - Ta marka to fragment działań pod tytułem "chcemy być liderem na rynku". Orange pozostaje naszą główną marką. Nowa jest dla tych, którzy cenią sobie niezależność, poszukują dopasowanego do nich produktu - mówił Maciej Witucki, prezes Orange Polska.

Maciej Witucki zapewnił, że nju.mobile to produkt "wyprodukowany w Polsce".

- Poszukiwacze alternatywy - lepszej nie znajdą - zapewniał Michał Paschalis-Jakubowicz, dyrektor ds. marketingu usług mobilnych Orange.

Jeśli faktycznie tak będzie i nju.mobile będzie najtańszym operatorem, to zagrozić może wizerunkowi Play. Z P4, firmy prowadzącej tego operatora, płyną oceny, że ruch Orange to uderzenie właśnie w Play. Operator działa od 6 lat, to jednak nadal (pokazał to pierwszy kwartał) silnie rośnie.

Boston Consulting Group w raporcie opublikowanym w lipcu 2012 r. oceniał, że telekomy powinny być „sercem biznesu" i dostarczać usługi różnym segmentom klientów, chociaż na przestrzeni ostatnich lat potrzeby, gusty i oczekiwania klientów diametralnie się zmieniały. „Obecnie jednym z najważniejszych trendów na rynku jest powstawanie wielu marek, adresowanych do różnych grup klientów. Przykładowo, w odpowiedzi na ofertę Free Mobile France Telecom-Orange wprowadziło tanią markę Sosh, a Bouygues Telecom – markę B&You" – pisali analitycy BCG.

Ich zdaniem, dostosowanie oferty do specyficznego segmentu klientów – definiowanego poprzez cenę, jakość usług czy wiek – pozwala telekomom zwiększyć udział w rynku i jednocześnie poprawić marże.

Analitycy BCG oceniali też, że dzięki dobrze zrealizowanej strategii taniej marki można zwiększyć przychody o 10-15 proc.

Francuski Free – według wypowiedzi zarządu Playa – ma być jego benchmarkiem.

Jak wyglądała walka we Francji? Za sprawą Free, w I kw. 2012 r. Orange stracił ponad 300 tys. abonentów we Francji, a jego wskaźnik odejść (churn) skoczył telekomowi do 7,3 proc.. Trend, być może właśnie za sprawą Sosha, szybko zostało wyhamowany i w kolejnych trzech kwartałach FT zdobył netto prawie milion abonentów   Ostatecznie na koniec roku, z marki Sosh korzystało 794 tys. osób.

W tym czasie marka Iliadu  - Free – zdobyła 8 proc. francuskiego rynku, czyli 5,2 mln użytkowników. Przychody grupy Iliad skoczyły w ub.r. o 48,6 proc. do 3,15 mld euro. 844 mln euro przyniósł jej właśnie nowy komórkowy pomysł. Reputacja marki Free pomogła też stacjonarnemu ramieniu grupy.

W tym czasie przychody FT we Francji obniżyły się o 5 proc. do nieco ponad 21 mld euro.

Dziś, na dzień przed publikacją wyników za I kwartał 2013 r. Grupa TP (Orange Polska) poinformowała o wprowadzeniu na rynek nowej marki: nju.mobile.

Kształt oferty i cenniki znane będą dopiero za kilka dni. Oficjalny start projektu zapowiedziano na czwartek. Cen więc nie znamy. Wiadomo tylko, że przedstawiciele grupy mówią o nowym projekcie "low cost", a z rynku płyną głosy, że pojawi się oferta głosowo-smsowa no-limit za 40 zł.

Pozostało 89% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy