Orange przegrywa proces o barwy w kraju pomarańczy

Publikacja: 14.01.2014 10:10

Sąd Najwyższy w Hiszpanii rozstrzygnął ciągnący się od 4 lat spór i ostatecznie w grudniu 2013 roku przychylił się do wniosku firmy telekomunikacyjnej Jazztel orzekając, że nie tylko Orange może używać w komunikacji marketingowej koloru pomarańczy - podaje tamtejszy dziennik "El Pais".

Według gazety, sąd ocenił również, że spółka z francuskiej grupy nie posiada wyłączności na wykorzystywanie kwadratowej ikony w kolorze pomarańczowym.

Sędziowie ocenili, że barwa używana przez Orange jest jedną z najbardziej popularnych na rynku i w związku z tym powinna pozostać dostępna dla wszystkich operatorów, a poza tym rezygnacja z zastrzeżenia wyłączności na rzecz jednego podmiotu jest w interesie ogółu.

Zdaniem sądu także kształt ikony Orange jest równie powszechny.

Batalia Jazztelu (firmy należącej do brytyjskiej spółki-matki o tej samej nazwie) i Orange zaczęła się w 2009 roku. Francuska grupa broniła się podając dane rynkowe, z których wynikało, iż 49 proc. Hiszpanów rozpoznaje logo operatora, a 80 proc. z tej grupy kojarzy je z jego marką.

Sąd Najwyższy uznał, że to słaby wynik. Odrzucił również argument rejestracji znaku Orange we Francji. Sędziowie wskazali, że Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej podtrzymał decyzję Biura Harmonizacji Rynku Wewnętrznego, które nie uznało wcześniej kwadratu z zielonym tłem za wystarczająco wyróżniający się, aby mógł być przedmiotem patentu.

Sąd Najwyższy w Hiszpanii rozstrzygnął ciągnący się od 4 lat spór i ostatecznie w grudniu 2013 roku przychylił się do wniosku firmy telekomunikacyjnej Jazztel orzekając, że nie tylko Orange może używać w komunikacji marketingowej koloru pomarańczy - podaje tamtejszy dziennik "El Pais".

Według gazety, sąd ocenił również, że spółka z francuskiej grupy nie posiada wyłączności na wykorzystywanie kwadratowej ikony w kolorze pomarańczowym.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy