Sprzedaż telefonów wciąż rośnie, mimo bardzo nasyconego rynku - informują badacze ze Strategy Analytics. W ciągu trzech miesięcy do rąk użytkowników trafiło 408 miliona nowych urządzeń, co jest wynikiem o 9 proc. lepszym niż rok wcześniej w tym samym okresie.
Najwięcej nowych telefonów, bo aż 7 na 10, sprzedanych zostało w Azji i Afryce.
Ilościowy prym wciąż wiedzie Samsung, który sprzedał 113 milionów urządzeń, o 6,4 miliona więcej niż rok temu. Dużo słabiej wygląda sytuacja Nokii, której sprzedaż spadła o 14,9 milionów i wyniosła 47 milionów egzemplarzy. Trzecim najczęściej wybieranym producentem jest Apple, które umieściło na rynku 43,7 miliona swoich produktów (o 6,3 miliona więcej niż rok temu).
Kolejne miejsca w zestawieniu zajmuje LG z utrzymującą się na podobnym poziomie sprzedażą 16,4 miliona sztuk oraz Huawei, którego 14,2 miliona sprzedanych telefonów jest wynikiem o 2,6 miliona lepszym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Podobnie kształtuje się sprzedaż poszczególnych producentów samych inteligentnych telefonów. Rynek ten urósł o 33,2 proc.i osiągnął sprzedaż 285 milionów w kwartał. 31,2 proc. rynku zajął Samsung ze sprzedanymi 89 milionami smartfonów, drugi był koncern Apple, z ponad dwukrotnie niższą sprzedażą egzemplarzową (43,7 miliona sztuk). Kolejne miejsca zajęły Huawei (13,4 miliona sztuk) i Lenovo wraz z kupioną w styczniu tego roku Motorolą (13,3 miliona). Sumaryczne dane przedstawiane przez Strategy Analytics obejmują egzemplarzową sprzedaż smartfonów i tradycyjnych telefonów komórkowych.