Producent urządzeń Lenovo zaprezentował swoje wyniki osiągnięte w ostatnim kwartale roku finansowego 2013/2014 zakończonym 31 marca. Koncern zanotował 19-proc. wzrost przychodów, do 9,36 mld dol. i 25 proc. wzrost zysku netto (do 158 mln dol.).
Całoroczne osiągnięcia dostawcy to przychód na poziomie 38,71 mld dol. (wzrost o 14 proc.), zysk netto 817 miliona dolarów jest z kolei o 29 proc. wyższy niż przed rokiem.
Azjatycki koncern rośnie we wszystkich segmentach produktowych. 55 mln sprzedanych w ciągu roku komputerów przełożył się na 17,7-proc. udział w rynku. Choć wzrost sprzedaży wyniósł jedynie 2,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, jest to dobry wynik na tle słabnącego rynku i strat poniesionych przez rywali. Lenovo jest największym dostawcą sprzętów i wyprzedziło w ostatnim kwartale największego konkurenta HP.
400-proc. wzrost sprzedaży tabletów w rocznej perspektywie osiągnięty przez Lenovo i sprzedanie ponad 9,2 milionów takich urządzeń stawia koncern na równorzędnej pozycji co Asusa i zapowiada walkę o gusta i kieszenie klientów, którzy z różnych powodów nie chcą produktów Apple'a i Samsunga.
Nowa gałąź produktowa, czyli smartfony, sprzedały się w ponad 50 mln sztuk, co dało Lenovo 4,4 proc. globalnego rynku.