Wyniki Lenovo w roku 2013/2014

Publikacja: 22.05.2014 13:40

Producent urządzeń Lenovo zaprezentował swoje wyniki osiągnięte w ostatnim kwartale roku finansowego 2013/2014 zakończonym 31 marca. Koncern zanotował 19-proc. wzrost przychodów, do 9,36 mld dol. i 25 proc. wzrost zysku netto (do 158 mln dol.).

Całoroczne osiągnięcia dostawcy to przychód na poziomie 38,71 mld dol. (wzrost o 14 proc.), zysk netto 817 miliona dolarów jest z kolei o 29 proc. wyższy niż przed rokiem.

Azjatycki koncern rośnie we wszystkich segmentach produktowych. 55 mln sprzedanych w ciągu roku komputerów przełożył się na 17,7-proc. udział w rynku. Choć wzrost sprzedaży wyniósł jedynie 2,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, jest to dobry wynik na tle słabnącego rynku i strat poniesionych przez rywali. Lenovo jest największym dostawcą sprzętów i wyprzedziło w ostatnim kwartale największego konkurenta HP.

400-proc. wzrost sprzedaży tabletów w rocznej perspektywie osiągnięty przez Lenovo i sprzedanie ponad 9,2 milionów takich urządzeń stawia koncern na równorzędnej pozycji co Asusa i zapowiada walkę o gusta i kieszenie klientów, którzy z różnych powodów nie chcą produktów Apple'a i Samsunga.

Nowa gałąź produktowa, czyli smartfony, sprzedały się w ponad 50 mln sztuk, co dało Lenovo 4,4 proc. globalnego rynku.

W efekcie firma Lenovo jest czwartym po Samsungu, Apple i Huawei producentem ineligentnych telefonów na świecie, wyprzedzając między innymi LG czy HTC, które wprowadziły swoje urządzenia wraz z rozpoczęciem światowej inwazji smartfonów.

Polscy konsumenci nie mogą się jeszcze przekonać o walorach urządzeń z segementu smart tej marki. Może się to jednak wkrótce zmienić. Na najbliższy tydzień zaplanowana jest konferencja prasowa koncernu, która może być zapowiedzią wejścia na polski na rynek z telefonami.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy