W lipcu br. instytut badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadził kolejne badanie poświęcone opiniom Polaków nt. ofert usług Internetu stacjonarnego. W lipcowej edycji badania przeprowadzonego na próbie (N) 822 osób, zajmowano się przy tym głównie opiniami obecnych (329) i byłych (493) użytkowników usługi Neostrada (świadczonej przez Orange Polska).
Z badania wynika, że trzy czwarte abonentów Neostrady posiada także usługę telefonii stacjonarnej, a 25 proc. woli uiszczać obowiązkową opłatę za utrzymanie łącza. Prawie 20 proc. abonentów telefonii płaci za usługę, choć nie używa jej, lub tylko odbiera połączenia przychodzące.
Ponad połowa respondentów - abonentów pakietu dwóch usług: telefonu stacjonarnego i Neostrady - zadeklarowała, że zrezygnowałaby z telefonu, gdyby nie wiązało się to z koniecznością płacenia opłaty za utrzymanie łącza.
Byli klienci Neostrady zrezygnowali z usługi z powodu: wysokiej ceny łącza (39 proc. wskazań), dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza (38 proc.), niskiej prędkości internetu (29 proc.), zmiany miejsca zamieszkania (24 proc.), złej jakości obsługi klientów (23 proc.).
- Problemem usługi Neostrada nie jest koszt utrzymania łącza tylko sposób wykorzystywania go w marketingu oraz dość wysokie sumaryczne koszty usługi detalicznej - uważa Anna Streżyńska, b. prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, cytowana w komunikacie opisującym wyniki badania.