ARC Rynek i Opinia przebadał klientów Neostrady

Publikacja: 23.07.2014 13:16

W lipcu br. instytut badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadził kolejne badanie poświęcone opiniom Polaków nt. ofert usług Internetu stacjonarnego. W lipcowej edycji badania przeprowadzonego na próbie (N) 822 osób, zajmowano się przy tym głównie opiniami obecnych (329) i byłych (493) użytkowników usługi Neostrada (świadczonej przez Orange Polska).

Z badania wynika, że trzy czwarte abonentów Neostrady posiada także usługę telefonii stacjonarnej, a 25 proc. woli uiszczać obowiązkową opłatę za utrzymanie łącza. Prawie 20 proc. abonentów telefonii płaci za usługę, choć nie używa jej, lub tylko odbiera połączenia przychodzące.

Ponad połowa respondentów - abonentów pakietu dwóch usług: telefonu stacjonarnego i Neostrady - zadeklarowała, że zrezygnowałaby z telefonu, gdyby nie wiązało się to z koniecznością płacenia opłaty za utrzymanie łącza.

Byli klienci Neostrady zrezygnowali z usługi z powodu: wysokiej ceny łącza (39 proc. wskazań), dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza (38 proc.), niskiej prędkości internetu (29 proc.), zmiany miejsca zamieszkania (24 proc.), złej jakości obsługi klientów (23 proc.).

- Problemem usługi Neostrada nie jest koszt utrzymania łącza tylko sposób wykorzystywania go w marketingu oraz  dość wysokie sumaryczne koszty usługi detalicznej - uważa Anna Streżyńska, b. prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, cytowana w komunikacie opisującym wyniki badania.

Byli klienci Neostrady najczęściej korzystają obecnie z usług małych sieci kablowych i tzw. sieci osiedlowych (łącznie 32 proc. wskazań), następnie Netii (20 proc.), UPC (18 proc.), Vectry (11 proc.), Multimediów (8 proc.) i Dialogu (2 proc.).

Według ARC Rynek i Opinia, większość aktualnych użytkowników Neostrady ma niewielki wybór lub niewielką świadomość możliwości wyboru dostawcy stacjonarnego dostępu do internetu.

Najbardziej dostępni w miejscu zamieszkania dla ankietowanych, obecnych klientów Neostrady są operatorzy: Netia (35 proc.), UPC (19 proc.), Vectra (16 proc.), Multimedia (9 proc.), Dialog (8 proc.).

Natomiast byli klienci Neostrady w większym stopniu dostrzegają dostępność innych operatorów (możliwość wielokrotnego wyboru) wskazując:  Netia (52 proc.), UPC (36 proc.), Vectra (26 proc.), Multimedia (16 proc.), czy nawet przejęty przez Netię i wcielony do grupy - Dialog (12 proc.) oraz innych operatorów (39 proc.), w tym także mobilne usługi.

W lipcu br. instytut badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadził kolejne badanie poświęcone opiniom Polaków nt. ofert usług Internetu stacjonarnego. W lipcowej edycji badania przeprowadzonego na próbie (N) 822 osób, zajmowano się przy tym głównie opiniami obecnych (329) i byłych (493) użytkowników usługi Neostrada (świadczonej przez Orange Polska).

Z badania wynika, że trzy czwarte abonentów Neostrady posiada także usługę telefonii stacjonarnej, a 25 proc. woli uiszczać obowiązkową opłatę za utrzymanie łącza. Prawie 20 proc. abonentów telefonii płaci za usługę, choć nie używa jej, lub tylko odbiera połączenia przychodzące.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy