Reklama

Przedsiębiorcom potrzeba więcej wiary w siebie i wiedzy

Dla rosnącej grupy polskich eksporterów Europa staje się już zbyt małym rynkiem. Teraz przydałoby im się wsparcie w światowej ekspansji.

Publikacja: 16.01.2015 05:05

Uczestnicy debaty wyliczali, co trzeba zrobić, by polski eksport mógł nadal szybko rosnąć.

Uczestnicy debaty wyliczali, co trzeba zrobić, by polski eksport mógł nadal szybko rosnąć.

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Innowacyjne produkty i budowanie silnych, międzynarodowych marek już w skali świata – to teraz powinny być cele polskiego eksportu – podkreślali uczestnicy debaty „Top10. Najbardziej perspektywiczne rynki dla polskiego eksportu", która towarzyszyła czwartkowej gali rankingu „Regionalne orły eksportu" na Mazowszu.

Jak podkreślał Jan Czeremcha, wiceprezes Raiffeisen Polbanku, ostatnie spadki eksportu do  Rosji i na Ukrainę pokazały, że polskie firmy powinny szukać możliwości zdywersyfikowania przychodów. Tym bardziej że na rynkach poza Europą zarabia się często lepiej niż na Starym Kontynencie.  Nie mniej istotna jest też dla firm dywersyfikacja ryzyka kursowego.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Reklama
Reklama