Przedsiębiorcom potrzeba więcej wiary w siebie i wiedzy

Dla rosnącej grupy polskich eksporterów Europa staje się już zbyt małym rynkiem. Teraz przydałoby im się wsparcie w światowej ekspansji.

Publikacja: 16.01.2015 05:05

Uczestnicy debaty wyliczali, co trzeba zrobić, by polski eksport mógł nadal szybko rosnąć.

Uczestnicy debaty wyliczali, co trzeba zrobić, by polski eksport mógł nadal szybko rosnąć.

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Innowacyjne produkty i budowanie silnych, międzynarodowych marek już w skali świata – to teraz powinny być cele polskiego eksportu – podkreślali uczestnicy debaty „Top10. Najbardziej perspektywiczne rynki dla polskiego eksportu", która towarzyszyła czwartkowej gali rankingu „Regionalne orły eksportu" na Mazowszu.

Jak podkreślał Jan Czeremcha, wiceprezes Raiffeisen Polbanku, ostatnie spadki eksportu do  Rosji i na Ukrainę pokazały, że polskie firmy powinny szukać możliwości zdywersyfikowania przychodów. Tym bardziej że na rynkach poza Europą zarabia się często lepiej niż na Starym Kontynencie.  Nie mniej istotna jest też dla firm dywersyfikacja ryzyka kursowego.

Pozostało 82% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy