Reklama
Rozwiń

Przedsiębiorcom potrzeba więcej wiary w siebie i wiedzy

Dla rosnącej grupy polskich eksporterów Europa staje się już zbyt małym rynkiem. Teraz przydałoby im się wsparcie w światowej ekspansji.

Publikacja: 16.01.2015 05:05

Uczestnicy debaty wyliczali, co trzeba zrobić, by polski eksport mógł nadal szybko rosnąć.

Uczestnicy debaty wyliczali, co trzeba zrobić, by polski eksport mógł nadal szybko rosnąć.

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Innowacyjne produkty i budowanie silnych, międzynarodowych marek już w skali świata – to teraz powinny być cele polskiego eksportu – podkreślali uczestnicy debaty „Top10. Najbardziej perspektywiczne rynki dla polskiego eksportu", która towarzyszyła czwartkowej gali rankingu „Regionalne orły eksportu" na Mazowszu.

Jak podkreślał Jan Czeremcha, wiceprezes Raiffeisen Polbanku, ostatnie spadki eksportu do  Rosji i na Ukrainę pokazały, że polskie firmy powinny szukać możliwości zdywersyfikowania przychodów. Tym bardziej że na rynkach poza Europą zarabia się często lepiej niż na Starym Kontynencie.  Nie mniej istotna jest też dla firm dywersyfikacja ryzyka kursowego.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Ekonomia
Nowe czasy wymagają nowego podejścia
Ekonomia
Pacjenci w Polsce i Europie zyskali nowe wsparcie
Ekonomia
Sektor usług biznesowych pisze nową strategię wzrostu
Ekonomia
Odporność samorządów ma kluczowe znaczenie dla państwa
Patronat Rzeczpospolitej
Naukowcy też zadbają o bezpieczeństwo polskiego przemysłu obronnego