Problemy z odszkodowaniami z komunikacyjnego ubezpieczenia OC

Niesłuszne kwalifikowanie szkody jako całkowitej, zaniżanie stawek, opieszałość. Wiele naszych pretensji do towarzystw ubezpieczeniowych jest uzasadnionych.

Publikacja: 27.05.2015 22:00

Skargi klientów dotyczą najczęściej kwalifikowania szkody jako całkowitej i zaniżania stawek roboczo

Skargi klientów dotyczą najczęściej kwalifikowania szkody jako całkowitej i zaniżania stawek roboczogodzin.

Foto: www.sxc.hu

Trwa porządkowanie rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Komisja Nadzoru Finansowego wprowadziła „Wytyczne dotyczące likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych". Osiem towarzystw podpisało porozumienie o wprowadzeniu bezpośredniej likwidacji szkód. Dzięki temu odszkodowanie z OC sprawcy może wypłacić firma, w której polisę OC wykupił poszkodowany (potem sama rozlicza się z ubezpieczycielem sprawcy).

Wszystko to jest godne pochwały, ale rzecznik ubezpieczonych wciąż wskazuje na wiele nieprawidłowości w działalności towarzystw. I nie chodzi tu o incydentalne przypadki błędnych stanowisk, lecz o powtarzające się nieprawidłowe metody postępowania.

Pozostało 89% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy