Reklama

PUODO chce włączenia wiedzy o danych osobowych do edukacji zdrowotnej

W programie nowego szkolnego przedmiotu „edukacja zdrowotna” powinny się znaleźć elementy wiedzy na temat ochrony danych osobowych, w tym danych dotyczących szeroko rozumianego zdrowia - postuluje prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych Mirosław Wróblewski.

Publikacja: 11.03.2025 12:16

Urząd Ochrony Danych Osobowych przy ul. Koszykowej w Warszawie

Urząd Ochrony Danych Osobowych przy ul. Koszykowej w Warszawie

Foto: PAP/Wojciech Olkuśnik

dgk

Wiedza dzieci na temat tego, jak chronić swoje dane osobowe, informacje prywatne – często odnoszące się do stanu zdrowia fizycznego i psychicznego, a także na zagrożenia, jakie wiążą się z naruszeniem bezpieczeństwa tych danych – jest niezbędna do tego, aby bezpiecznie poruszać się w świecie rozwijających się technologii – zauważa prezes UODO Mirosław Wróblewski. Dlatego edukacja zdrowotna w szkole powinna jego zdaniem uwzględniać także wiedzę o znaczeniu danych osobowych, w tym danych o zdrowiu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Prawne
Jakub Sewerynik: O starszych braciach, czyli mury rosną
Internet i prawo autorskie
Internetowe filmiki z dzikimi zwierzętami i ludźmi mogą być bardzo niebezpieczne
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Nieruchomości
Będą ważne zmiany w prawie budowlanym? „Żółta kartka” zamiast blokady inwestycji
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Podatki
Ojciec zarządza pensją córki - co z podatkiem?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama