Aktualizacja: 13.05.2015 22:04 Publikacja: 13.05.2015 22:04
Według danych GUS w 2014 roku polskie firmy wysłały swoje towary do 228 państw i terytoriów.
Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz
W polskim eksporcie dominuje jednak Europa, a zwłaszcza UE, gdzie ubiegłoroczny eksport rósł w tempie 8,1 proc. w ujęciu rok do roku. Wciąż blisko 1/4 eksportu trafia do Niemiec. I choć Unia jest dla polskich eksporterów niezwykle konkurencyjna, to nawet tu pojawiają się szanse na zwiększenie ekspansji.
Przykładem może być Hiszpania, gdzie eksport w ub.r. podskoczył w ujęciu rocznym o 15,5 proc., do prawie 4 mld euro. Według ekspertów z Banku Zachodniego WBK Hiszpania może wkrótce wyprzedzić Słowację i wejść do dziesiątki naszych najważniejszych odbiorców. W dodatku dla polskich firm obecność w tym rejonie zwiększa szanse na ekspansję w krajach Ameryki Łac. – Na Półwyspie Iberyjskim widać gospodarczą odwilż, a to jest dobra informacja dla naszych eksporterów – twierdzi szef departamentu sprzedaży produktów w pionie bankowości biznesowej i borporacyjnej Banku Zachodniego WBK Robert Antczak.
Bank Rosji obniżył stopę procentową z 18 proc. do 17 proc. w skali roku. Tego chciał Kreml, a biznes liczył na j...
Kiepskie dane z rynku pracy zaczęły sugerować inwestorom, że największa gospodarka świata wchodzi w okres dekoni...
Inflacja konsumencka w USA przyspieszyła z 2,7 proc. w lipcu do 2,9 proc. w sierpniu. Rynek i tak się jednak spo...
– To bardzo ważny sygnał – mówi o obniżce perspektywy ratingu Polski przez agencję Fitch Rafał Benecki, główny e...
Kiepskie dane z amerykańskiego rynku pracy za sierpień zwiększają szanse na to, że Fed 17 września obniży stopy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas