Reklama

Prof. Simon: „Dlaczego społeczeństwo ma ponosić gigantyczne koszty dewiacji nieszczepienia się?”

Brak szczepień może doprowadzić do szerokiego powrotu chorób zakaźnych takich jak błonica. - Dotknie to tych osób, które się nie szczepiły i rodzin antyszczepionkowców; to jest pierwsza grupa, która w jakimś procencie w ogóle zniknie z powierzchni Ziemi - ostrzega w podcaście „Rzecz o Zdrowiu” prof. Krzysztof Simon.

Publikacja: 27.03.2025 08:00

W połowie marca w Polsce zdiagnozowano pierwszy przypadek błonicy w tym roku. Chory, to 6-latek, który powrócił z podróży z rodzicami na Zanzibar. Chłopiec trafił do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. J. Gromkowskiego we Wrocławiu. W placówce błonicą zakaził się też dorosły, zaszczepiony mężczyzna, którego syn leżał w sali z chorym, jeszcze niezdiagnozowanym 6-latkiem.

Jak tłumaczył w podcaście „Rzecz o Zdrowiu” prof. Krzysztof Simon, ordynator Oddziału Chorób Zakaźnych Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Wrocławiu, błonica jest chorobą śmiertelną głównie dla dzieci i dla osób z deficytem odporności. Jej najcięższą postacią jest błonica krtani i gardła. - Po prostu ktoś się dusi i to dusi się śmiertelnie w jakimś procencie. Oczywiście leczymy, mamy środki, tylko to jest wszystko potwornie kosztowne jako takie – powiedział.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Choroby
Sezon infekcyjny wystartował. Grypa budzi się powoli, Covid-19 traci na sile
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Choroby
Mamy lepszą kontrolę nad chorobą
Choroby
Rak piersi – Polki potrzebują nowoczesnego leczenia i wsparcia
Choroby
Nowe szanse dla pacjentów z chorobami rzadkimi
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Choroby
Krzysztof Kotyniewicz: Głusi są spychani na margines życia społecznego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama