Do Merrill Lynch, Credit Suisse, Deutsche Bank i DM PKO BP dołączył DM Banku Ochrony Środowiska. Będzie uczestniczył w budowie księgi popytu na polskim rynku. – Widzimy się jako doradcę w tworzeniu koncepcji sprzedaży dla inwestorów detalicznych – mówi Radosław Olszewski, prezes DM BOŚ.
Wczoraj prezes PZU Andrzej Klesyk potwierdził, że spółka planuje giełdowy debiut w pierwszej połowie 2010 r.
Wybór brokera, który z niespełna 2,5-proc. udziałem w obrotach na rynku akcji w 2009 r. był niespodzianką, tym bardziej że na krótkiej liście firm inwestycyjnych, które mogły współpracować z DM PKO BP, przy ofercie na rynek polski znalazły się takie instytucje, jak DM BZ WBK, Ipopema Securities czy DI BRE Banku. Do tej pory DM BOŚ był oferującym w przypadku mniejszych podmiotów (B3System, Makrum). Argumentem za DM BOŚ może być duża liczba klientów detalicznych (dom maklerski prowadzi ponad 36 tys. rachunków).
[wyimek]6 mld zł może być warta oferta publiczna grupy ubezpieczeniowej PZU[/wyimek]
DM BOŚ zapowiada, że przygotowuje się do całego procesu. – Wyodrębniliśmy zespół doświadczonych ludzi, którzy zajmą się ofertą PZU. To m.in. specjaliści od rynku pierwotnego czy corporate finance – mówi Olszewski. Podkreśla, że DM BOŚ nie planuje zatrudnienia na tę okazję dodatkowych osób.