Reklama
Rozwiń
Reklama

Rynek hamuje, spółki drożeją

Eksperci spodziewają się, że także w 2021 r. produkcja budowlano-montażowa będzie rok do roku niższa. Giełdowe firmy mają jednak zapas tłuszczu.

Publikacja: 21.02.2021 21:00

Rynek hamuje, spółki drożeją

Foto: Adobe Stock

O 10 proc. niższa rok do roku była produkcja budowlano-montażowa w styczniu – oszacował GUS. Wyraźny spadek, o ponad 14 proc., odnotowano w kubaturówce, w przypadku budownictwa inżynieryjnego było to 5 proc., a specjalistycznego 10 proc. W 2020 r. cały rynek skurczył się o 2,2 proc. A co czeka nas w bieżącym?

– Styczniowy spadek odczytujemy w dużym stopniu jako efekt wysokiej bazy oraz mroźnej pogody, która spowolniła prace na budowach, jednak dwucyfrowa skala spadku może budzić niepokój – mówi Szymon Jungiewicz, główny analityk rynku budowlanego w firmie PMR. – Coraz krótszy czas do zamknięcia rozliczania projektów infrastrukturalnych i stan zaawansowania inwestycji drogowych i kolejowych praktycznie przesądzają o bardzo optymistycznych perspektywach dla branży inżynieryjnej. Jeżeli uda się dodatkowo sprawnie rozpocząć projekty zaplanowane w ramach Funduszu Odbudowy, będzie to dodatkowy impuls do wzrostu – wskazuje.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Budownictwo
Coś drgnęło? Solidne dane GUS o produkcji budowlano-montażowej we wrześniu
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Budownictwo
Polacy chcą usług remontowych. Brakuje fachowców
Budownictwo
Spadek liczby mieszkań oddanych do użytku. Nowe dane GUS
Budownictwo
Budimex zawalczy o wzrost przychodów, kluczem trzymanie dobrej rentowności
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Budownictwo
Artur Popko, prezes Budimeksu: Ciemne chmury nad rynkiem budowlanym. Branża apeluje
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama