Reklama

Niemieccy eksperci: nie naprawiać diesli na siłę

Niemieckich firm samochodowych nie można zmuszać do naprawiania sprzedanych diesli, chyba że ich nadmierne skażenie wynika ze świadomego oszustwa — stwierdza raport ekspertów przekazany resortowi transportu.

Aktualizacja: 09.05.2018 17:17 Publikacja: 09.05.2018 15:42

Niemieccy eksperci: nie naprawiać diesli na siłę

Foto: 123RF

Opinia ekspertów oznacza poparcie dla obecnego stanowiska Niemiec, zgodnie z którym należy raczej unowocześniać oprogramowanie zamiast obowiązkowej przebudowy układu zarządzania spalinami w samochodach przekraczających obowiązujące normy. Dotychczas żaden producent poza Volkswagenem nie przyznał się do stosowania oprogramowania, które rozpoznawałoby, kiedy samochód jest testowany na emisję spalin, aby celowo ukryć poziom skażenia w normalnych warunkach drogowych.

Działania organów nadzoru ograniczające toksyczne emisje pozwoliły jednak ujawnić, że kilku producentów często przekraczało limity skażenia, bo korzystało z tzw. okien termicznych do legalnego ograniczania systemu dezaktywacji spalin, aby chronić silniki przez gromadzeniem się sadzy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Sankcje na Rosję, cyberatak na lotniska i obniżka perspektywy dla Polski
Biznes
Kina walczą o widzów. W ten weekend mocno tną ceny
Biznes
Indie oczyszczają Adaniego z zarzutów Hindenburga: nie było manipulacji
Biznes
Polski rynek start-upów ożyje? Potężny zastrzyk pieniędzy od PFR
Biznes
Ministerstwo Cyfryzacji o UKE: prezesa nie ma, upoważnienia zostały
Reklama
Reklama