Reklama
Rozwiń

Czekamy na przyspieszenie „Smart industry” w Polsce

Przedsiębiorstwa w naszym kraju przeznaczają 14,5 proc. przychodów na wdrażanie nowych technologii. To dużo, choć pieniądze inwestowane są głównie w optymalizację dotychczasowej działalności.

Publikacja: 21.05.2018 21:00

Tylko 4,5 proc. firm wdraża założenia idei przemysłu 4.0.

Tylko 4,5 proc. firm wdraża założenia idei przemysłu 4.0.

Foto: Bloomberg

Wnioski płynące z najnowszego badania, przeprowadzonego przez Siemensa oraz Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT), nie napawają optymizmem. Raport „Smart Industry Polska 2018" wskazuje, że rodzimy przedsiębiorca walczy o utrzymanie swojej firmy na konkurencyjnym rynku i mierzy się z barierami rozwoju technologicznego, a w konsekwencji na drugi plan schodzą kwestie innowacji i długowalowej strategii. – 64 proc. ankietowanych twierdzi, że nie ma pieniędzy na działalność innowacyjną, co jest zrozumiałe, ale aż 62 proc. mówi o braku czasu. To zaskakujące i nie najlepiej świadczy o mentalności oraz jakości kadr zarządzających małymi i średnimi firmami – mówi Tomasz Haiduk, dyrektor branż przemysłowych i członek zarządu Siemens Polska.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Warren Buffett przekazał kolejne miliardy organizacjom charytatywnym
Biznes
Elity Gazpromu prały pieniądze w Portugalii. Lizbona zaostrzy kary
Biznes
Miliardy na światłowody w Polsce. Hurtowy operator skusił banki
Biznes
Słowacja i Węgry blokują sankcje, suwerenność cyfrowa UE i spadek cen mieszkań
Biznes
NATO wzmacnia swoją północ. Gdzie pojawią się kolejne wojska sojuszników?