Reklama

Czekamy na przyspieszenie „Smart industry” w Polsce

Przedsiębiorstwa w naszym kraju przeznaczają 14,5 proc. przychodów na wdrażanie nowych technologii. To dużo, choć pieniądze inwestowane są głównie w optymalizację dotychczasowej działalności.

Publikacja: 21.05.2018 21:00

Tylko 4,5 proc. firm wdraża założenia idei przemysłu 4.0.

Tylko 4,5 proc. firm wdraża założenia idei przemysłu 4.0.

Foto: Bloomberg

Wnioski płynące z najnowszego badania, przeprowadzonego przez Siemensa oraz Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT), nie napawają optymizmem. Raport „Smart Industry Polska 2018" wskazuje, że rodzimy przedsiębiorca walczy o utrzymanie swojej firmy na konkurencyjnym rynku i mierzy się z barierami rozwoju technologicznego, a w konsekwencji na drugi plan schodzą kwestie innowacji i długowalowej strategii. – 64 proc. ankietowanych twierdzi, że nie ma pieniędzy na działalność innowacyjną, co jest zrozumiałe, ale aż 62 proc. mówi o braku czasu. To zaskakujące i nie najlepiej świadczy o mentalności oraz jakości kadr zarządzających małymi i średnimi firmami – mówi Tomasz Haiduk, dyrektor branż przemysłowych i członek zarządu Siemens Polska.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Kina walczą o widzów. W ten weekend mocno tną ceny
Biznes
Indie oczyszczają Adaniego z zarzutów Hindenburga: nie było manipulacji
Biznes
Polski rynek start-upów ożyje? Potężny zastrzyk pieniędzy od PFR
Biznes
Ministerstwo Cyfryzacji o UKE: prezesa nie ma, upoważnienia zostały
Biznes
Banki a klimat, TikTok i polsko-ukraińska umowa dronowa
Reklama
Reklama