Reklama
Rozwiń
Reklama

Harley-Davidson z dobrymi wynikami, ale boi się o marżę

Producent kultowych motocykli z USA osiągnął w kolejnym szóstym kwartale wyniki lepsze od zakładanych dzięki sprzedaży poza Stanami, ale uprzedził, że nowe cła w Europie zaszkodzą jego marży operacyjnej.

Aktualizacja: 25.07.2018 09:38 Publikacja: 25.07.2018 09:31

Harley-Davidson z dobrymi wynikami, ale boi się o marżę

Foto: Bloomberg

W II kwartale firma z Milwaukee zmniejszyła obroty o 3,3 proc. do 1,53 mld dolarów, także zysk do 248,3 mln z 25,8,9 mln, do 1,45 dolara na akcję z 1,48, ale mimo tego wyniki były lepsze od oczekiwanych obrotów 1,41 mld i zysku na akcję 1,34 dolara. 

Czytaj także: Donald Trump wściekły na Harleya-Davidsona

Marża operacyjna zmalała do 16 proc. z 20 proc. rok wcześniej. Harley-Davidson spodziewa się, że dział motocykli osiągnie w całym roku 9-10 proc. wobec zakładanych wcześniej 9,5-10,5 proc. Będzie to oznaczać dodatkowe koszty operacyjne 25 mln dolarów w porównaniu ze spodziewanymi wcześniej 30-45 mln tylko z powodu nowych ceł w Europie.

Firma utrzymała prognozę dostaw w całym roku, zapowiedziała ogłoszenie 30 lipca planów strategii szkolenia nowych motocyklistów, ożywienia sprzedaży w Stanach i zwiększenia działalności na świecie.

Handlowa polityka Donalda Trumpa zwiększyła koszty surowcowe firmy prowadząc do starcia z Unią Europejską. W czerwcu firma ogłosiła zamiar przeniesienia za granicę produkcji dla klientów europejskich, aby uniknąć odwetowego cła. Problem ceł stał się kolejnym Harleya, który ma do czynienia ze starzeniem się segmentu najważniejszych klientów, małym popytem wśród młodszych i rabatami oferowanymi przez konkurentów.

Reklama
Reklama

W II kwartale udział w rynku amerykańskim zmalał o 2 pkt proc. do 48,4 proc., a sprzedaż detaliczna o 6,4 proc., podczas gdy za granicą wzrosła o 0,7 proc., a w Europie o 4 proc. i zapewniła połowę zagranicznych przychodów.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama