Famur ma nową strategię. Chce postawić na eksport

Famur planuje zwiększyć roczne przychody do poziomu 2,5 – 2,7 mld zł w 2023 r. Z tego ponad połowa ma pochodzić z eksportu. To kluczowe elementy nowej strategii grupy.

Aktualizacja: 26.09.2018 13:01 Publikacja: 26.09.2018 12:12

Famur ma nową strategię. Chce postawić na eksport

Foto: materiały prasowe

Największy krajowy producent maszyn górniczych chce osiągnąć swój strategiczny cel dzięki dynamicznej ekspansji zagranicznej, utrzymaniu pozycji lidera w Polsce, oferowaniu kompleksowych rozwiązań, opartych o innowacyjne technologie, oraz wejście w segment urządzeń hard rock mining (np. kotwiarki, wiertnice). Przychody grupy w 2017 r. sięgnęły około 1,5 mld zł.

Na rynkach priorytetowych, gdzie pozycja grupy jest już ugruntowana, spółka będzie wzmacniać rozwój organiczny, m.in. poprzez rozbudowę centrów serwisowych i dostępność usług posprzedażowych. Tam, gdzie Famur dopiero buduje swoją pozycję, będzie rozwijać się poprzez alianse strategiczne z lokalnymi partnerami lub przejęcia podmiotów ze stabilnym portfelem klientów i udziałem w rynku.

Spółka planuje też znaczne zwiększenie bazy zainstalowanych maszyn w kraju i na rynkach zagranicznych. Zakłada też systematycznie zwiększanie oferty posprzedażowej, przy jednoczesnej stabilizacji przychodów z tytułu dzierżawy maszyn. W ten sposób grupa chce zbudować ponad 25 proc. powtarzalnych przychodów w swoim portfelu.

Natomiast aby wejść w nowy obszar urządzeń dla górnictwa skał twardych, Famur planuje akwizycję spółki o przychodach w przedziale 100 – 200 mln zł i dalszy rozwój organiczny tego podmiotu.

- Zdefiniowaliśmy trzy narzędzia, które mają być siłą sprawczą wdrażania tej strategii w praktyce. To doskonałość operacyjna, która pomoże nam osiągnąć najwyższą efektywność w działaniu, wykorzystanie w jak największym stopniu inteligentnych rozwiązań, a także budowa skali w oparciu o trzy ścieżki - rozwój organiczny, partnerstwa strategiczne oraz fuzje i przejęcia – tłumaczy Mirosław Bendzera, prezes Famuru.

Famur przyjął jednocześnie politykę dywidendową, która zakłada rekomendowanie wypłaty dywidendy dla akcjonariuszy na poziomie 50 – 100 proc. zysku netto. Jednocześnie, średnio w okresie pięciu lat zarząd przewiduje rekomendować wypłatę 75 proc. wypracowanego zysku netto. Dopuszcza się odstępstwo od przyjętej polityki w przypadku istotnych akwizycji, istotnej zmiany sytuacji rynkowej lub sytuacji w celu zachowania bezpiecznego poziomu zadłużenia Famuru.

Największy krajowy producent maszyn górniczych chce osiągnąć swój strategiczny cel dzięki dynamicznej ekspansji zagranicznej, utrzymaniu pozycji lidera w Polsce, oferowaniu kompleksowych rozwiązań, opartych o innowacyjne technologie, oraz wejście w segment urządzeń hard rock mining (np. kotwiarki, wiertnice). Przychody grupy w 2017 r. sięgnęły około 1,5 mld zł.

Na rynkach priorytetowych, gdzie pozycja grupy jest już ugruntowana, spółka będzie wzmacniać rozwój organiczny, m.in. poprzez rozbudowę centrów serwisowych i dostępność usług posprzedażowych. Tam, gdzie Famur dopiero buduje swoją pozycję, będzie rozwijać się poprzez alianse strategiczne z lokalnymi partnerami lub przejęcia podmiotów ze stabilnym portfelem klientów i udziałem w rynku.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?