Największy krajowy producent maszyn górniczych chce osiągnąć swój strategiczny cel dzięki dynamicznej ekspansji zagranicznej, utrzymaniu pozycji lidera w Polsce, oferowaniu kompleksowych rozwiązań, opartych o innowacyjne technologie, oraz wejście w segment urządzeń hard rock mining (np. kotwiarki, wiertnice). Przychody grupy w 2017 r. sięgnęły około 1,5 mld zł.
Na rynkach priorytetowych, gdzie pozycja grupy jest już ugruntowana, spółka będzie wzmacniać rozwój organiczny, m.in. poprzez rozbudowę centrów serwisowych i dostępność usług posprzedażowych. Tam, gdzie Famur dopiero buduje swoją pozycję, będzie rozwijać się poprzez alianse strategiczne z lokalnymi partnerami lub przejęcia podmiotów ze stabilnym portfelem klientów i udziałem w rynku.
Spółka planuje też znaczne zwiększenie bazy zainstalowanych maszyn w kraju i na rynkach zagranicznych. Zakłada też systematycznie zwiększanie oferty posprzedażowej, przy jednoczesnej stabilizacji przychodów z tytułu dzierżawy maszyn. W ten sposób grupa chce zbudować ponad 25 proc. powtarzalnych przychodów w swoim portfelu.
Natomiast aby wejść w nowy obszar urządzeń dla górnictwa skał twardych, Famur planuje akwizycję spółki o przychodach w przedziale 100 – 200 mln zł i dalszy rozwój organiczny tego podmiotu.
- Zdefiniowaliśmy trzy narzędzia, które mają być siłą sprawczą wdrażania tej strategii w praktyce. To doskonałość operacyjna, która pomoże nam osiągnąć najwyższą efektywność w działaniu, wykorzystanie w jak największym stopniu inteligentnych rozwiązań, a także budowa skali w oparciu o trzy ścieżki - rozwój organiczny, partnerstwa strategiczne oraz fuzje i przejęcia – tłumaczy Mirosław Bendzera, prezes Famuru.