Reklama

Afryka nie zaczeka na polskich przedsiębiorców

Druga edycja Programu Handlu Zagranicznego (PHZ) to zachęta do ekspansji na kontynent niedoceniany obecnie przez naszych eksporterów.

Publikacja: 18.10.2018 21:00

<Spotkania w ramach II edycji PHZ odbyły się już w Poznaniu, Tychach, Wrocławiu, Warszawie (na zdjęc

<Spotkania w ramach II edycji PHZ odbyły się już w Poznaniu, Tychach, Wrocławiu, Warszawie (na zdjęciu), Lublinie i Krakowie. Kolejne, w Gdańsku i Białymstoku, zaplanowano w przyszłym tygodniu

Foto: materiały prasowe

Afryka to drugi co do wielkości i populacji (1,3 mld) kontynent. Dla polskich eksporterów to jednak rynek wciąż mało znany. Wartość eksportu polskich towarów do Afryki w 2017 r. to ledwie 2,27 mld euro. To mniej, niż eksportujemy np. do Danii, nie wspominając o naszych głównych partnerach handlowych, takich jak Niemcy, Czechy i Wielka Brytania. W Afryce jest ponad 50 państw. Nasi główni tamtejsi partnerzy to Republika Południowej Afryki (z 25-proc. udziałem w ogóle eksportu do Afryki), a następnie: Algieria, Egipt, Maroko, Tunezja, Nigeria, Senegal, Tanzania, Kenia i Ghana.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Reklama
Reklama