Reklama
Rozwiń

Afryka nie zaczeka na polskich przedsiębiorców

Druga edycja Programu Handlu Zagranicznego (PHZ) to zachęta do ekspansji na kontynent niedoceniany obecnie przez naszych eksporterów.

Publikacja: 18.10.2018 21:00

<Spotkania w ramach II edycji PHZ odbyły się już w Poznaniu, Tychach, Wrocławiu, Warszawie (na zdjęc

<Spotkania w ramach II edycji PHZ odbyły się już w Poznaniu, Tychach, Wrocławiu, Warszawie (na zdjęciu), Lublinie i Krakowie. Kolejne, w Gdańsku i Białymstoku, zaplanowano w przyszłym tygodniu

Foto: materiały prasowe

Afryka to drugi co do wielkości i populacji (1,3 mld) kontynent. Dla polskich eksporterów to jednak rynek wciąż mało znany. Wartość eksportu polskich towarów do Afryki w 2017 r. to ledwie 2,27 mld euro. To mniej, niż eksportujemy np. do Danii, nie wspominając o naszych głównych partnerach handlowych, takich jak Niemcy, Czechy i Wielka Brytania. W Afryce jest ponad 50 państw. Nasi główni tamtejsi partnerzy to Republika Południowej Afryki (z 25-proc. udziałem w ogóle eksportu do Afryki), a następnie: Algieria, Egipt, Maroko, Tunezja, Nigeria, Senegal, Tanzania, Kenia i Ghana.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Warren Buffett przekazał kolejne miliardy organizacjom charytatywnym
Biznes
Elity Gazpromu prały pieniądze w Portugalii. Lizbona zaostrzy kary
Biznes
Miliardy na światłowody w Polsce. Hurtowy operator skusił banki
Biznes
Słowacja i Węgry blokują sankcje, suwerenność cyfrowa UE i spadek cen mieszkań
Biznes
NATO wzmacnia swoją północ. Gdzie pojawią się kolejne wojska sojuszników?