Polskie straty i korzyści z koronawirusa

Polska turystyka straciła już ok. 400 mln zł w wyniku koronawirusa, którego skutki mogą też uderzyć w sektor transportowy. Minister rozwoju Jadwiga Emilewicz zapowiada rządowe wsparcie i zwraca uwagę na nowe, rozwojowe szanse polskich firm.

Aktualizacja: 08.03.2020 07:17 Publikacja: 08.03.2020 06:43

Minister rozwoju Jadwiga Emilewicz zapowiada rządowe wsparcie i zwraca uwagę na nowe, rozwojowe szan

Minister rozwoju Jadwiga Emilewicz zapowiada rządowe wsparcie i zwraca uwagę na nowe, rozwojowe szanse polskich firm.

Foto: tv.rp.pl

W poniedziałek w Ministerstwie Rozwoju odbędą się rozmowy z touroperatorami, hotelarzami, przewoźnikami o skali ich spodziewanych strat związanych z koronawirusem. Według wstępnych szacunków - na podstawie danych z końca ubiegłego tygodnia, to branża turystyczna może być najbardziej dotknięta skutkami epidemii w I i II kw. tego roku.- Z racji tego ze pewna część turystów z Azji czy północnych Włoch nie przyjedzie do Polski, oceniamy straty branży na ok. 400 mln zł.- poinformowała minister rozwoju, Jadwiga Emilewicz podczas spotkania z dziennikarzami w trakcie sobotniego LSE SU Polish Economic Forum w Londynie zorganizowanego przez Polish Business Society - stowarzyszenie polskich studentów na London School of Economics & Political Science. „Rzeczpospolita" była patronem medialnym studenckiej konferencji, której partnerem merytorycznym jest firma doradztwa strategicznego Bain & Company.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne