Do końca 2011 r. firma chce mieć u nas 100 barów. Koszt uruchomienia jednego to 500 – 600 tys. zł. – Szacujemy, że zwrot z inwestycji dla poszczególnych kawiarni osiągać będziemy po 15 – 30 miesiącach – mówi Krzysztof Gryczman, szef rady nadzorczej eCoffee.
Sieci kawowe to najdynamiczniej rozwijająca się część branży gastronomicznej. Z podsumowania magazynu „FoodService Europe” wynika, że w Europie działa ponad 60 dużych sieci kawowych z ponad 6,5 tys. barów. W Polsce jest ponad 2,5 tys. kawiarni, z czego ok. 200 działa w sieciach. – Na rynku jest jeszcze dużo miejsca, choć tempo rozwoju poszczególnych sieci będzie zależeć od doboru lokalizacji – mówi „Rz” Paweł Wasiljew, dyrektor zarządzający z Coffeeheaven, największej sieci kawiarni w kraju (48 lokali). Wyjaśnia, że budowanych jest wiele centrów handlowych i sieci, które lokują w nich swoje bary, mają duże możliwości rozwoju.
Wczoraj swoje kawiarniane plany zaprezentowały także Empik (spółka zależna od NFI Empik Media & Fashion) i kolporter prasy HDS Polska. Firmy wspólnie stworzyły spółkę Empik Cafe, która będzie otwierała bary kawowe w salonach prasowych Empiku i punktach HDS (ma m.in. sieci salonów InMedio i Relay, księgarnie i sklepy z płytami). 51 proc. udziału w kapitale zakładowym Empik Cafe ma HDS Polska, pozostałe należą do Empiku. Zgodę na powstanie spółki musi wyrazić UOKiK. HDS ma już sieć własnych kawiarni Voyage Cafe.