Najdroższe marki Europy staniały. Lider wciąż ten sam

O 10 proc. do niespełna 1,8 biliona euro spadła od zeszłego roku wartość 500 najcenniejszych marek europejskich wycenianych przez firmę Brand Finance.

Aktualizacja: 16.06.2021 17:08 Publikacja: 16.06.2021 14:23

Mercedes-Benz stracił na wartości, ale wciąż jest najdroższą marką Europy

Mercedes-Benz stracił na wartości, ale wciąż jest najdroższą marką Europy

Foto: AdobeStock

Marki motoryzacyjne, pomimo problemów związanych nie tylko z pandemią, pozostają najwyżej wycenianą branżą w tegorocznym rankingu Brand Finance Europe 500 2021. Odpowiadają za 14 proc. wyceny całej 500-tki, która w ciągu minionego roku skurczyła się z 1,96 bilion do 1,76 biliona euro, czyli o jedną dziesiątą. W rezultacie zmniejszył się dystans między Europą, która zajmuje drugie miejsce pod względem wartości 500 swoich najdroższych marek, a Chinami, które szybko doganiają nasz kontynent. Chińska 500. jest już warta 1,65 biliona euro. Liderem pozostają USA, które (dzięki potentatom technologicznym, na czele z Applem) mają 500. wycenianą na 3,4 biliona euro.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne