- Wprowadzane oferty i usługi mają zahamować możliwie w największym stopniu spadek naszych przychodów z telefonii stacjonarnej - powiedział Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP SA.
Od początku czerwca TP SA likwiduje różnice cenowe w połączeniach do sieci komórkowych (F2M) w zależności od godziny i obniża je do 0,57 zł za godzinę (wobec 0,62 zł po szczycie i 0,66 zł w godzinach szczytu). To efekt obniżenia przez Urząd Komunikacji Elektronicznej stawek za zakańczanie połączeń w sieciach komórkowych (MTR). Nowe ceny dotyczą połączeń do sieci trzech głównych operatorów i operatorów wirtualnych, poza siecią Play (koszty zakańczania połączeń w tej sieci nie zostały obniżone).
TP SA wprowadza również cztery nowe usługi dodatkowe do istniejących planów abonamentowych. "Wybrane numery TP" umożliwiają nieograniczone rozmowy z wybranymi numerami (od jednego do pięciu), przy tym opłata za pięć takich numerów wynosi 29 zł miesięcznie. Kolejne usługi to "Rozmowy z rabatem TP", "Pakiet minut komórkowych tp" i "Moja godzina TP". W ramach tej ostatniej za 10 zł brutto można wybrać godzinę (od 10:00 do 11:00 lub od 16:00 do 17:00) i w jej trakcie wykonywać połączenia telefoniczne do sieci stacjonarnej bez opłaty.
Około 200 tys. klientów Telekomunikacji Polskiej będzie mogło skorzystać z nowej oferty "plan przyjazny", którą spółka wprowadza w porozumieniu z Urzędem Komunikacji Elektronicznej - To najtańszy abonament na rynku przeznaczony dla osób w trudnej sytuacji ekonomicznej - mówi Paweł Papliński, dyrektor departamentu telefonii stacjonarnej TP.
Miesięczny abonament w "planie przyjaznym" wyniesie 15 zł netto (18,30 zł brutto) i będzie oferowany przez TP SA poniżej kosztów. Z abonamentu będą mogły korzystać wyłącznie osoby utrzymujące się ze stałego zasiłku pieniężnego udzielanego przez Ośrodki Pomocy Społecznej. Osoby niepełnosprawne mogą korzystać z 50-proc. zniżki. W ramach abonamentu mieści się 30 minut na połączenia do sieci stacjonarnych i dial-up, które będą naliczane w systemie sekundowym.