Takie wyniki przynoszą niedawne badania brytyjskich uczonych. Mówiono o nich podczas konferencji „Wiedza – innowacje – biznes”, która wczoraj rozpoczęła się w Krakowie. Dwudniowe spotkanie z udziałem ponad 200 przedsiębiorców z całej Polski zorganizował ComArch pod patronatem „Rzeczpospolitej”.

– Chcemy pokazać, że obecnie małe i średnie firmy mają w zasięgu ręki rozwiązania informatyczne, które do niedawna dostępne były tylko dla dużych korporacji – mówił prezes ComArchu prof. Janusz Filipiak.

Krakowska firma dzieli się także wiedzą biznesową, jaką uzyskała przy własnym rozwoju oraz tworząc przez 17 lat programy informatyczne dla wielu firm. Mówiono m.in. o stosowaniu zrównoważonej karty wyników, wykorzystaniu instrumentów Bussines Intelligence i e-marketingu. Podczas wirtualnej prezentacji pokazano wiele nowinek informatycznych, które w nieodległej przyszłości wejdą na rynek, m.in. interaktywny stół i prototyp komputera sterowanego myślą ludzką.

– Wiek XX był erą hitów, a XXI nazwiemy wiekiem produktów niszowych – zapewniał Bartosz Pampuch, jeden z dyrektorów ComArchu. Tłumaczył, że w sklepach można dostać tylko te masowe, najnowsze, najbardziej reklamowane produkty. Innych nie ma już gdzie pomieścić.

Rozwijająca się sprzedaż w Internecie przełamuje jednak i tę barierę. Pozwala konsumentom dotrzeć do wielu produktów niszowych. – Dojdzie do tego, że będzie się ich sprzedawało więcej niż rynkowych hitów – prognozuje Bartosz Pampuch.