Tegoroczny zwycięzca wyprzedził inne potęgi handlowe: Konsorcjum Stali, Bowim i Budmat Bogdan Więcek— ogłosiła w czwartek PUDS. Każda z wymienionych spółek osiągnęła przychody w wysokości powyżej miliarda zł.
Roman Czyżykowski, dyrektor handlowy ThyssenKrupp przyznaje, że firma wygrywa na rynku oferując wyjątkowo różnorodny asortyment: od prętów po rury, stal szlachetną, nawet metale kolorowe i tworzywa. Radykalnie przebudowała marketing, zainwestowała w przetwórstwo stali i sieć magazynów. Technologiczna rewolucja gruntownie zmienia rynek dystrybucji stali i same firmy. Dziś już nie wystarczy sprzedawać pręty żebrowane prosto z placu. Firmy handlowe przekształcają się w centra serwisowe, rośnie liczba profesjonalnych zbrojarni i wytwórni skomplikowanych konstrukcji stalowych.
Intensywna modernizacja obrotu stalą zaczęła się na początku dekady, a ostatnie lata to istne apogeum otwierania nowoczesnych zakładów. 2007 — 2008 rok przyniósł zakończenie wielu inwestycji — ocenia Andrzej Ciepiela dyrektor Polskiej Unii Dystrybutorów Stali.
Jego zdaniem czołówka polskich firm dorównuje już poziomem technologicznym najlepszym przedsiębiorstwom z Zachodu. Dziś markowe laserowe i gazowe maszyny do precyzyjnego cięcia stali, najnowsze giętarki do prętów zbrojeniowych, obrabiarki sterowane numerycznie, plazmowe wypalarki nie należą do rzadkości.
— Mam satysfakcję, że Konsorcjum Stali jako jedna z pierwszych polskich firm, przecierała technologiczne ścieżki — mówi Robert Wojdyna prezes spółki, która jest jednym z liderów sprzedaży wyrobów stalowych w kraju.