Droga ekspresowa nr. 8 między Wrocławiem a Sycowem ma ok. 57 km. Inwestycja została podzielona nad dwa fragmenty o długości ok. 30 km. Na ich budowę rząd chciał wydać ponad 2 mld zł. Najtańsze oferty opiewały na 918 mln zł.
Dziś Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła koperty w przetargu na budowę ok. 30 km odcinka drogi ekspresowej nr 8 z Wrocławia do Oleśnicy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Mota Engil. Chce inwestycje zrealizować za 449 mln zł, to o 600 mln zł mniej niż przewidywał to kosztorys. O kontrakt ubiegało się 6 firm, m.in. Strabag, który zaoferował 480 mln zł, konsorcjum Budimex — Dromex i Eurovia z ofertą wartą 530 mln zł czy Mostostal który zaproponował najwyższą cenę — 563 mln zł.
Skanska z kolei złożyła najkorzystniejszą ofertę na budowę odcinka S8 z Oleśnicy do Sycowa o długości ponad 27 km. Szwedzka firma chce wybudować drogę za 469 mln zł. Rząd chciał na budowę trasy wydać 988 mln zł. Oferty poniżej 500 mln zł złożyły jeszcze Budimex i Mota Engil.
Najdroższą ofertę opiewającą co 698,6 mln zł złożyły konsorcjum z irlandzką spółką SRB Civil Engineering. Tą samą która zaproponowała najniższą cenę na budowę dwóch odcinków trasy A2 miedzy Łodzią a Warszawą. Kontraktów nie dostała, ponieważ przeszacowała wartość prac projektowych, które zgodnie z wymaganiami GDDKiA nie mogły wynosić więcej niż 5 proc. wartości kontraktu.
Uczestnicy przetarg mają czas na składanie odwołań. Umowy z wykonawcami mają zostać podpisane na przełomie września i października, tak by trasa była gotowa w pierwszej połowie 2012 r.