CTL Logistics chce do 2012 roku zdobyć 5 proc. niemieckiego rynku transport towarów koleją — te jedne ze strategicznych celów spółki. Obecnie wynosi on 1 proc.

— Chcemy stanowić alternatywę dla Deutsche Bahn w przewozach transgranicznych z i do Polski — mówi Krzysztof Sędzikowski, prezes CTL Logistocs. Jak dodaje obecnie udział przewoźnika w rynku transportu towarów ze wschodu na zachód wynosi 19 proc. — Do do 2012 chcemy mieć 30 proc. rynku. Mamy zamiar utrzymać naszą pozycję lidera w transporcie przez granicę polsko – niemiecką – dodaje Krzysztof Sędzikowski.

Wśród towarów przewożonych przez niemiecką granicą najwięcej jest paliw stałych i płynnych, kamienia chemii. Od pierwszego grudnia przewoźnik zmienia też model operacyjny. Nowy ma być podobny do tego w jakim działają linie lotnicze. Obecnie przewozy na terenie Polski wykonuje CTL Express, za zachodnią granicą — CTL GmbH.

Od 1 grudnia model operacyjny się zmieni. Nowy będzie wzorowany na systemie linii lotniczych, tak zwanej strukturze gwiaździstej, w której połączenia realizowane są między centralnymi ośrodkiem a kilkoma wybranymi miejscami przeznaczenia według regularnych rozkładów jazdy. To oznacza, że codziennie między Cottbus a Czerwieńskiem będą kursowały co najmniej 4 pociągi.