Przychody Metro AG w trzecim kwartale spadły 4,6 proc. do 15,6 mln euro, zaś EBIT w porównaniu do ubiegłorocznego spadł 1,2 proc. do 357 mln euro, zaś od początku roku jest mniejszy o 12,4 proc. i wyniósł 748 mln euro.

Zdaniem zarządu ostatni kwartał będzie równie trudny jak poprzedni i trudno się spodziewać znaczącej poprawy wyników. Jak czytamy w komunikacie grupy czwartej co do wielkości na globalnym rynku handlowym oznak poprawy należy oczekiwać dopiero w przyszłym roku.

W trzecim kwartale przychody w Europie Wschodniej wzrosły 0,7 proc. do 3,85 mld euro zaś od początku roku poprawiły się 2,6 proc. do 11,2 mld euro. W Niemczech spadek obrotów w ostatnich trzech miesiącach wyniósł 1,8 proc. zaś od początku roku są mniejsze o 0,5 proc. i wyniosły 18,44 mld euro. W Niemczech liczba sklepów spadła o 42, w pozostałych regionach wzrosła i grupa ma ich już łącznie 2103 sklepy w 32 krajach. W Europie Zachodniej sprzedaż w ostatnim kwartale wzrosła 1,5 proc. zaś od początku roku narastająco spadła jednak 0,3 proc. do 14,7 mld euro.

Metro wdraża też konsekwentnie program oszczędnościowy Shape 2012, który już w trzecim kwartale przyniósł 70 mln euro, głównie z powodu redukcji zatrudnienia o 4,9 tys. rozpoczętej już w ub.r.