Spółka ma zapłacić 1,3 mln zł kary. Stalexport ma koncesje na zarządzanie 61 km odcinkiem trasy A4 między Krakowem a Katowicami. Od stycznia do września 2007 roku koncesjonariusz przeprowadził remont autostrady. Wówczas na ok 20 km odcinku wprowadził ruch dwukierunkowy na jednym odcinku jezdni, co wydłużyło czas pokonania płatnego odcinka autostrady o ok. 20 proc. Mimo spadku oferowanej jakości, nie obniżył stawek dostępu.
W 2008 roku prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał takie postępowanie za naruszające interesy konsumentów i nałożył na koncesjonariusza karę w wysokość1,3 mln zł. Spółka od decyzji się odwołała, sprawa trafiła do sądu, który decyzje prezesa UOKiK podtrzymał.
UOKiK badał również czy w ten sam sposób prawa konsumentów nie naruszyła Autostrada Wielkpolska, która posiada koncesje na budowę i zarządzanie Autostradą A2 z Konina do Świecka. Sprawa dotyczyła remontu 150 km odcinka z Konina do Nowego Tomyśla. Na czas prac koncesjonariusz nie obniżył opłat. Jednak przez UOKiK nie został ukarany. — Sprawa została oddalona. Zamykaliśmy krótkie odcinki trasy na krótkie okresu czasu. Prace nie stanowiły dużych obciążeń w korzystaniu z trasy, czas przejazdu wydłużył się wówczas zaledwie o kilka minut — mówi Zofia Kwiatkowska, rzecznik Autostrady Wielkopolskiej.