W 1810 roku ta znana dziś marka samochodów związana była z produkcją maszyn do szycia, młynków do kawy, a także pił taśmowych. To z nimi skojarzony był symbol lwa na masce: miał ilustrować odporność zębów, elastyczność ostrza oraz szybkość cięcia. W tym roku pojawiła się najnowsza wersja charakterystycznego logo: po raz pierwszy umieszczono ją na modelu sportowego samochodu RCZ. Peugeot ma na koncie kilka milowych kroków w historii motoryzacji. Firma była autorem koncepcji coupe kabrioletu, czyli auta ze sztywnym dachem chowanym w bagażniku.
Sukcesem tego rozwiązania był model 206 CC, który znalazł 700 tys. nabywców na całym świecie. Peugeot odegrał także ważną rolę w rozwoju silnika Diesla, który po raz pierwszy umieścił pod maską samochodu produkowanego seryjnie – był nim model 403. Było to jednocześnie pierwsze auto marki, którego sprzedaż przekroczyła milion sztuk.
Peugeot jest także silnie związany ze sportem motorowym. W latach 1913 – 1919 trzykrotnie zwyciężał w 500-milowym wyścigu w Indianapolis, a w roku ubiegłym zdobył pierwszą i druga lokatę w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans.
Popularna francuska marka to nie tylko auta: firma produkuje także rowery i skutery: Peugeot Scooters jest czwartym producentem tych jednośladów w Europie i liderem we Francji.
Dziś marka Peugeot należy do zatrudniającego 186 tys. pracowników koncernu PSA Peugeot-Citroen, drugiego pod względem produkcji w Europie z 13,7-procentowym udziałem w rynku. Obrót grupy PSA za 2009 rok sięgnął 48,4 mld euro, a liczba sprzedanych samochodów przekroczyła 3,1 mln sztuk. Sama firma Peugeot sprzedała w ubiegłym roku blisko 1,8 mln pojazdów.