— Głównym celem naszej współpracy jest rynek europejski i dołożymy wszelkich starań, żeby przedsięwzięcie było jak najbardziej efektywne – powiedział Jia Shirui, prezes Jinan Railway Vehicles Equipment.
Zdaniem Wojciecha Balczuna, prezesa PKP Cargo rozpoczęcie współpracy z chińskim potentatem na rynku produkcji taboru kolejowego może być najważniejszym momentem w historii PKP Cargo. Obie spółki mają po 50 proc. udziałów w powołanej przez siebie firmie. Ma ona przeprowadzić analizy i uporać się z niezbędnymi formalnościami prowadzącymi do uruchomienia montażu wagonów z części sprowadzanych z Chin w Szczecinie. - Części byłyby sprowadzane do Polski drogą morską, stąd idealna jest lokalizacja zakładu w Szczecinie – mówi prezes Balczun.
Zadaniem i CNR Cargo Wagon jest m.in. próba oszacowania zapotrzebowania na wagony, zarówno ze strony PKP Cargo, jak i potencjalnych odbiorców zewnętrznych, a w konsekwencji wielkości nakładów, jakie niezbędne będą do uruchomienia produkcji w szczecińskim zakładzie.
- Do końca tego roku powinniśmy określić zapotrzebowanie na wagony, które miałyby powstawać w Szczecinie, ze strony PKP CARGO. Mamy nadzieję, że sam montaż mógłby zostać uruchomiony do końca 2011 roku – mówi Daniel Ryczek, wiceprezes PKP Cargo ds. międzynarodowych.
PKP Cargo wstępnie szacuje, że docelowo zatrudnienie przy montażu wagonów mogłoby znaleźć około 100 osób.