Lokalne Centrum Sterowania w Gdyni najtaniej chce zbudować konsorcjum firm Feroco, Torpol, Zakład Robót komunikacyjnych DOM z Poznania i PUT Intercor. Ich oferta opiewa na 453, 2 mln zł brutto. PKP Polskie Linie Kolejowe miała na realizację kontraktu zarezerwowane 724 mln zł. Trakcja Polska chciała za prace dostać ponad 461 mln zł. Kolejna oferto — o 10 mln zł droższa od najtańszej należy do konsorcjum w skład którego wchodzi Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury i PKP Energetyka. Budimex, który zapowiedział chęć szerszego wejścia na rynek modernizacji torów złożył ofertę droższą od najtańszej o ponad 40 mln zł.
Najtańszą ofertę na wykonanie LCS Gdańsk również złożyło konsorcjum z Torpolem i Feroco. Chcą inwestycje zrealizować za 584,5 mln zł brutto, podczas gdy zgodnie z kosztorysem inwestycja miała być warta 826 mln zł brutto. Najdroższa oferta warta 764,9 mln zł należała do Budimeksu.
O oba kontakty ubiegało się po siedmiu wykonawców. Teraz komisje przetargowe wybiorą najkorzystniejsze oferty. Inwestycje mają być współfinansowane z środków unijnych w ramach rządowego programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Tydzień wcześniej, po zapoznaniu się z ofertami na budowę torów między Krakowem a Tarnowem okazało się, że PKP PLK może zaoszczędzić kolejne 500 mln zł. PKP Polskie Linie Kolejowe chciały na modernizację 45 km torów (podzielonych na dwa odcinki) przeznaczyć ponad 1,6 mld zł brutto. Najniższe oferty opiewały na 1,1 mld zł.