Volkswagen pochwalił się poważnie zmodernizowanym passatem. Koncern już wyprodukował 15 mln tych samochodów. Siódma generacja napędzana jest silnikami benzynowymi, z których najmniejszy ma 1,4 l pojemności i moc 122 KM. Najmocniejszy V-6 osiąga 300 KM. Diesle zaczynają się od 1,6 l i 105 KM, a kończą na 170-konnym, dwulitrowym. Wersje blueefficiency są wyposażone w system odzysku energii podczas hamowania i wyłączanie silnika na postoju. Najdroższe wersje mają także nowy system działający przy prędkościach poniżej 30 km/h. Elektronika zatrzymuje samochód, uniemożliwiając wjechanie w przeszkodę. Można zamówić także inny elektroniczny gadżet: automatycznie otwierany bagażnik w wersji bezkluczykowej. Passatowi przyjdzie się zmierzyć z kia optima oraz fordem mondeo, którego nowa wersja zostanie pokazana w Genewie. Na stoisku Forda skrzyły się lakierem wersje forda, w tym sportowa ST. Opel pokazał wersję coupe astry, którą będzie produkować od końca przyszłego roku fabryka w Gliwicach. Dużą limuzynę nazwaną latitude (wersja... samsunga) pokazało renault. Będzie konkurowała z volvo S60, które właśnie wchodzi do sprzedaży. W tym roku importer zdąży rozpocząć sprzedaż wersji kombi oznaczonej V60. Rzecznik marki Mariusz Nycz ma nadzieję, że volvo zdąży w tym roku zaoferować V60 z kratką. W przyszłości Volvo zaprezentuje wersję coupe. Szef volvo zapowiada, że marka będzie specjalizowała się w produkcji elektrycznych modeli. Gwiazdami stoisk były koncepcyjny BMW pokazujący jak będzie wyglądała nowa „szóstka”, która do sprzedaży trafi w przyszłym roku oraz mercedes CLS. Audi zaprezentowało swojego konkurenta – A7 sportback, zbudowanego na podwoziu nowego A6, które premierę będzie miało w 2012 roku.

Jeep chwalił się grandem cherokee. Samochód ma całkowicie nowe podwozie z ulepszonym zawieszeniem. Będzie konkurować m.in. z BMW X5 oraz mercedesem ML. BMW pokazało nowego SUV-a X3. Przedstawiciele BMW i mercedesa nie mówili zbyt wiele o hybrydach i elektrycznych wózkach – oba koncerny pokazały po elektrycznym skuterze, Audi zaprezentowało A1 - to pierwsze małe audi, konkurent mini. Najmniejsze audi wykorzystuje podwozie VW polo. Z tym małym samochodem w przyszłości powalczy o klientów mały saab 9-1. Podobnie jak zmodernizowany 9-3 będzie miał 4-cylindrowe, benzynowe silniki kupowane od BMW.

Koncerny samochodowe cały czas inwestują w auta z napędem hybrydowym i elektrycznym. Peugeot podpisał porozumienie z mitsubishi i od 2011 roku rozpocznie sprzedaż swojej wersji japońskiego pojazdu iMiev, nazwanego iOn. Elektryczność trafia także do modeli luksusowych. Nowy kompaktowy Lexus oferowany jest w wersji hybrydowej – to kolejna odmiana zespołu napędowego priusa. Nawet jaguar przygotował hybrydowy samochód: C-X75 napędzany jest elektrycznie z litowo-jonowych akumulatorów, które są ładowane przez dwie małe turbiny o mocy po 70 kW i wirują ze stałą prędkością 80 tys. obr/min. Prąd płynie do czterech silników elektrycznych, po jednym na koło, o łącznej mocy 780 KM. Jaguar dumnie podaje, że samochód osiąga 330 km/h i od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,4 sekundy.