Pozyskane dzięki umowie 80 mln zł będzie wykorzystane na rzecz wyrównywania szans małych (rodzinnych) i średnich firm spoza dużych aglomeracji.
— W tym roku bijemy wszelki rekordy jeżeli chodzi o liczbę nowych kontraktów. Dzięki czemu spodziewamy się rosnąć w tempie ok. 18 proc. rocznie. Jednym z naszych priorytetów jest rozwój usługi FSL w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, które już teraz w ramach pełnego i niepełnego wynajmu użytkują ponad 40 proc. aut przez nas finansowanych. Chcemy, aby w ciągu 2 lat ten udział w strukturze naszych klientów wyniósł 55 proc. Specjalnie na ten cel pozyskaliśmy fundusze z EBOR — mówi Jerzy Kobyliński, prezes Masterlease Polska. Masterlease Polska nawiązał także współpracę z Nordea Bank, która pozwala na uzupełnienie źródeł finansowania nowych kontraktów. Trzyletnia linia kredytowa z tego banku opiewa na 70 mln zł.
— Cele mamy ambitne, zamierzamy w tym roku zrealizować 7000 transakcji. Jeszcze w tym roku planujemy uruchomienie kolejnych dwóch programów Private Label. Takie programy doskonale sprawdzają się w długofalowej współpracy z naszymi partnerami np. Opel Business Services. Poza atrakcyjnym finansowaniem samochodów wybranego koncernu oferują klientowi możliwość skorzystania z innych usług dodatkowych w pakiecie, co daje komfort i wygodę — ocenia Kobyliński.
Priorytetem Masterlease Polska będzie także umacnianie pozycji w segmencie dużych przedsiębiorstw i korporacji. Obecnie z firmą współpracują m.in. Telekomunikacja Polska, Netia, PTK Centertel/Orange, Samsung Electronics Polska, Siemens, Budimex – Dromex i Ericsson.
W drugim kwartale spółka pozyskała kilkadziesiąt nowych kontraktów (m.in. z firmami: Alma Market, Empik, Eden Springs, Agencja Ochrony Juwentus, Lotos) W Polsce w ramach wynajmu długoterminowego użytkowanych jest ponad 131 tys. aut. W Hiszpanii, która ma porównywalną liczbę mieszkańców — prawie pół miliona. Masterlease ma 15-proc. udział w rynku. Zarządza największą na polskim rynku flotą w FSL - blisko 24 tysięcy pojazdów.