Ranking sklepów - Kategorie specjalistyczne (min. 140 opinii)

Publikacja: 08.11.2010 09:47

Dla dzieci

Dla dzieci

Foto: Rzeczpospolita

[srodtytul]Dla dzieci[/srodtytul]

Niemowlęca wyprawka, a potem zakupy dla rosnącego jak na drożdżach malucha to spory wydatek dla młodych rodziców. Zakupy przez Internet – jako że są zwykle tańsze w porównaniu z ofertą sklepów stacjonarnych – pozwalają nieco odciążyć domowy budżet. Prym w rankingu Opineo wiodą sklepy, które oferują produkty z określonej kategorii towarów dla dzieci: SuperKoszyk. pl ma artykuły do codziennej higieny, Mariolafruwa. pl sprzedaje zabawki, a Bezpiecznydzieciak. pl skupił się na zapewnieniu bezpieczeństwa dzieci.

[srodtytul]Zdrowie i Uroda[/srodtytul]

Oczywistym jest, że sporą grupę docelową tej branży stanowią kobiety, a te jak nikt inny są wyczulone na jakość obsługi. Inwestycja w jakość obsługi jednak się opłaca, bo zadowolona klientka jest lojalna i staje się znakomitym nośnikiem reklamy w świecie rzeczywistym. Kupujące bardzo chętnie dzielą się opiniami, a przy zakupach wyszukują te sklepy, które są polecane przez inne kobiety. Sklepy, które rozumieją ten mechanizm i potrafią wykorzystać atut współpracy z Opineo, szybko dystansują swoją konkurencję.

[srodtytul]Motoryzacja[/srodtytul]

Branża typowo sezonowa. Nie dziwi fakt, że większość e-sklepów oferuje opony, gdyż właśnie one stanowią główny zakup polskich internautów-kierowców. Są to osoby dobrze zorientowane, przywiązane do konkretnych marek, oczekujące atrakcyjnej ceny, szybkiej dostawy i pewnej obsługi gwarancyjnej. W związku z cechującą tę branżę sezonowością, wygrywają sklepy, które w stosunkowo krótkim czasie potrafią obsłużyć ogromną liczbę zamówień. Kierowcy szybko wymieniają się opiniami, a w tej branży referencja stanowi klucz do sukcesu.

[srodtytul]Odzież i obuwie[/srodtytul]

Sprzedaż produktów tej kategorii jest dość specyficzna. Wielu klientów wyraża niepewność, czy jakość kupionego produktu będzie adekwatna do prezentowanych zdjęć, czy rozmiar będzie zgodny z pożądanym i jak zachowa się sklep w przypadku chęci zwrotu towaru czy wymiany na inny rozmiar. Na szczególną uwagę zasługują sklepy centersport. pl oraz sport-shop. pl, które posiadają kilkaset pozytywnych opinii i potrafią wykorzystać te referencje do zwiększania swojej sprzedaży.

[srodtytul]Apteka[/srodtytul]

Największy udział w sprzedaży mają soczewki kontaktowe, akcesoria medyczne (ciśnieniomierze, termometry) oraz farmaceutyki. Po spływających od Klientów opiniach szybko można się zorientować, na co należy postawić w tej branży, by odnieść sukces. Gwarancja oryginalności produktu, odpowiedni opis (nierzadko z instrukcją obsługi), fachowe (medyczne) doradztwo oraz szybka realizacja zamówienia – przedstawione w poniższym rankingu 12 sklepów opanowało te elementy do perfekcji.

[srodtytul]Dom i wnętrze[/srodtytul]

To jedna z szybciej rozwijających się branż w polskim Internecie. Polscy Klienci wydają coraz więcej pieniędzy na wyposażenie swoich domów. Dotyczy to również materiałów budowlanych i wykończeniowych dla domów jednorodzinnych. Spore marże sklepów stacjonarnych jeszcze bardziej zachęcają do zakupów przez internet. Te same produkty w sieci potrafią być o 35% tańsze w porównaniu ze stacjonarnym marketem.

[srodtytul]Firmy kurierskie[/srodtytul]

Opineo, posiadając dostęp do polskich e-konsumentów, stało się najlepszym źródłem opinii o firmach kurierskich. Opinie o kurierach są zbierane od ponad roku i już stały się ważnym elementem Opineo. Przede wszystkim nastąpiło rozdzielenie między oceną sklepu a oceną firmy kurierskiej. Oceny firm kurierskich dostarczają sklepom nieocenioną wiedzę na temat poziomu obsługi Klienta sklepu. Oczywistym jest, że poziom zachowania kuriera znacznie wpływa na ocenę samego sklepu. Umowa z odpowiednią firmą kurierską w znaczny sposób może poprawić lub zaszkodzić wizerunkowi sklepu.

Biznes
Ręczna wyrzutnia dronów. Polski wynalazek ma inwestora
Materiał Promocyjny
Koniec kodu kreskowego? Nadchodzi rewolucja z kodami QR
Biznes
Kto przejmie dane genetyczne Amerykanów? Firma 23andMe znalazła nabywcę
Biznes
Trump rozmawia z Putinem. Nowy pakt UE–Wielka Brytania
Biznes
Król jest tylko jeden. Ten czołg dominuje w Europie