Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna (ang. International Organization for Standardization) opublikowała 1 listopada przewodnik po społecznej odpowiedzialności - ISO 26000. Nad dokumentem pracowali eksperci z 99 państw, w tym także z Polski. Teraz organizacje biznesowe i naukowe włączają się w promocję standardów społecznej odpowiedzialności. Jednymi z nich są Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz Centrum Strategii i Rozwoju Impact, które 18 listopada na Wydziale Zarządzania UŁ organizują bezpłatne seminarium informacyjne na ten temat (www.csri.org.pl)
- Publikacja wytycznych przewodnika, które są wynikiem rozległych konsultacji kilkuset ekspertów z całego świata, przyczyni się do zwiększenia świadomości na temat społecznej odpowiedzialności – mówi Agata Rudnicka, prezes CSR Impact.
- Będziemy starali się, aby jak najwięcej organizacji dowiedziało się o dokumencie i jego praktycznym wykorzystaniu. Przewodnik ISO 26000 jest adresowany do wszystkich typów organizacji, bo społeczna odpowiedzialność nie dotyczy tylko wielkich firm czy koncernów, ale także organizacji pozarządowych i instytucji administracji publicznej. Przewodnik zachęca do takich działań, które nie wynikają wprost z obowiązków prawnych, ale są wynikiem zaangażowania firmy np. w lokalną pomoc społeczną, w dbałość o środowisko czy promocję ekologiczną.