- To kolejny etap realizacji planu inwestycji w rozwój sieci logistycznej. Tylko w latach 2009-2010 uruchomiliśmy 8 nowych terminali o łącznej wartości blisko 21 mln euro - powiedział Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express (Poland). Zapowiedział jednocześnie dalszy rozwój oferty i usług oraz zwiększanie efektywności sieci logistycznej.
W nowych terminalach, tak jak w całej Polsce, kurierzy mają przenośne skanery, dzięki którym on-line mogą odbierać i przesyłać do systemu informacje dzięki, którym klienci mogą śledzić na jakim etapie jest realizacja zlecenia.
W regionie świętokrzyskim firma DHL Express (Poland) jest obecna od ponad 14 lat. Za obsługę klientów odpowiada blisko 90 pracowników i kurierów.
Nowy terminal kosztował blisko 3,2 mln euro. Dziennie może obsługiwać do 7,5 tys. przesyłek tj. 250 proc. więcej niż dotychczasowy. Automatyczny sorter pracuje z wydajnością 2,2 tys. paczek na godzinę i bezpośrednim sortem na 2 kierunki wysyłkowe. Terminal posiada 42 bramy - 11 z rampami hydraulicznymi do obsługi samochodów ciężarowych oraz 31 bram do obsługi paczek kurierskich. W zachodniopomorskim i Szczecinie firma jest obecna od 20 lat. Klientów obsługuje zespół ponad 130 pracowników i kurierów. Nowy obiekt pełni funkcję terminala do obsługi przesyłek krajowych i międzynarodowych oraz sortowni międzynarodowych przesyłek lotniczych (gateway), jednej z 6 działających w Polsce. W Szczecinie DHL Express ma też własną agencję celną, zapewniającą obsługę w tym zakresie. W nowym obiekcie jest też magazyn przesyłek celnych. Wartość inwestycji wyniosła ponad 4,7 mln euro.
Terminal może obsługiwać do 10,5 tys. przesyłek dziennie. Sorter pracuje z wydajnością 2,2 tys. paczek na godzinę i bezpośrednim sortem na 5 kierunków wysyłkowych. Posiada 67 bram – 19 z rampami hydraulicznymi do obsługi samochodów ciężarowych, 1 do obsługi przesyłek ciężkich z podjazdem, 4 do załadunku i rozładunku paczek transportowanych luzem oraz 44 do obsługi przesyłek kurierskich paczkowych.