Wyjazdy to część projektu „Promocja Gospodarcza Polski Wschodniej”, który ma się przyczynić do wzrostu zainteresowania firm zagranicznych, ale i krajowych ofertą gospodarczą pięciu wschodnich województw (lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie). Jest on finansowany z programu operacyjnego „Rozwój Polski Wschodniej”. Będzie realizowany do 2015 r.
W ubiegłym roku 145 przedsiębiorców uczestniczyło w 20 misjach i targach zagranicznych. Część jak np. firma informatyczna CSF Polska z Lublina finalizuje teraz kontrakty będące efektem wyjazdów. Inni, jak przedstawiciele branży jachtowej dokonali transakcji bezpośrednio na targach. Na pniu sprzedano kilka polskich łódek podczas ubiegłorocznych targów jachtowych w Hamburgu. W tym roku wyjazdów będzie więcej. Obecnie lista imprez dofinansowywanych z programu obejmuje 37 pozycji, w tym również kilka misji przyjazdowych, podczas których Polskę Wschodnią odwiedzą przedsiębiorcy z zagranicy m.in. z Indii i Hiszpanii.
Jak tłumaczy Agnieszka Wojnarowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych plan imprez zostanie ostatecznie zweryfikowany w tym tygodniu. - Być może kilka imprez dodamy, a część zostanie skreślona, ale na pewno będzie ich ponad 30 - zapewnia Wojnarowska.
[wyimek] [srodtytul]86 mln zł[/srodtytul] to budżet na promocję gospodarczą Polski Wschodniej[/wyimek]
- Podobnie jak w ubiegłym roku szczególnie liczymy na przedsiębiorców z sektora spożywczego, informatycznego, meblarskiego i jachtowego - wylicza Bożena Czaja, wiceprezes PAIiIZ. Wskazuje, że przedsiębiorcy z branży spożywczej wyjadą na pewno do Szanghaju na SIAL największe w tej części świata targi spożywcze, a przedstawiciele firm informatycznych na NASSCOM w Mombaju (największe w Indiach spotkanie sektora IT, ICT i BPO).