Wersja urządzenia wyposażona w 16 GB pamięci będzie kosztować w Stanach Zjednoczonych 499 dol. Za tablet z 32 GB pamięci klienci zapłacą o 100 dol. więcej, a z 64 GB – 699 dol.
Ogłoszenie daty rozpoczęcia sprzedaży kładzie kres wielotygodniowym spekulacjom dotyczącym tego, kiedy RIM podejmie rywalizację w walce z Apple o pozyskanie klientów biznesowych.
Apple twierdzi, że ponad 65 proc. firm z listy "Fortune 100" testuje, albo już wprowadziło do użycia, iPady. Jim Tobin, wiceprezes RIM, poinformował, że PlayBook został już przedstawiony "znaczącej" liczbie firm z tej listy i spotkał się z ich strony z bardzo dużym zainteresowaniem.
- Ceny poszczególnych modeli PlayBooka są dokładnie takie same, jak ceny porównywalnych wersji iPada, co sprawia, że oba produkty będą ze sobą mocno walczyć o udziały w rynku – uważa Mike Abramsky, analityk RBC Capital Markets z Toronto. On sam uważa jednak, że tablet RIM jest lepszy od konkurenta.
PlayBook będzie dostępny w Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie w ponad 20 tys. sklepów. To dwukrotnie większa sieć dystrybucji niż w przypadku iPada 2.