Kryzys finansowy z lat 2008-2009 miał negatywny wpływ na całą branżę informatyczną w Polsce. Klienci w pierwszej kolejności mocno ograniczali wydatki na infrastrukturę IT co bardzo negatywnie odbiło się na producentach i sprzedawcach drukarek laserowych, zarówno monochromatycznych (czarno-białych) jak i kolorowych. Ich sprzedaż w 2009 r., według badania PART IT Reseller, przygotowanego przez IT Resellera, spadła odpowiednio o: 44,4 proc. i 33,6 proc. Początek 2010 r. nie przyniósł odbicia. Ożywienie na rynku zaczęło się dopiero po wakacjach. Prawdziwą eksplozję popytu przyniósł ostatni kwartał poprzedniego roku, dzięki czemu statystyki za 2010 r. wyglądają całkiem przyzwoicie. Sprzedaż nie wróciła co prawda do poziomów z 2008 r. ale była wyższa niż w słabym 2009 r. W 2010 r. klienci kupili 270,2 tys. drukarek mono (wzrost o 22 proc. w porównaniu z wcześniejszym rokiem) i 35,15 tys. drukarek kolorowych (zmiana o 1,4 proc.).
Najwięcej drukarek czarno-białych (32,9 proc. wszystkich) sprzedał Hewlett-Packard (89 tys. sztuk). Po piętach (32,7-proc. udział) deptał mu Samsung, który znalazł klientów na 88,3 tys. urządzeń. Pierwsza z wymienionych firm zwiększyła sprzedaż o 9,9 proc. w porównaniu z 2009 r. a druga o 30,3 proc. Najdynamiczniej, bo o 158 proc. sprzedaż zwiększyła Kyocera. Do nabywców trafiło 18,2 tys. drukarek tego producenta.
Jeśli chodzi o drukarki kolorowe czołówka rankingu była taka sama jak w przypadku urządzeń monochromatycznych. Liderem był Hewlett-Packard (13 tys. sztuk czyli 0,4 proc. mniej niż w 2009 r.), który miał 37-proc. w rynku. Drugie miejsce (24,2-proc. udział) przypadło Samsungowi, który sprzedał prawie 8,5 tys. maszyn co oznaczał 9,8-proc. spadek.
Ważnym zjawiskiem na rynku urządzeń drukujących, który nasilił się w 2010 r., było stopniowe wypieranie prostych drukarek przez urządzenia wielofunkcyjne (mfp). Sprzedaż tego typu urządzeń co prawda, w kryzysowym 2009 r., również spadła (ale znacznie mniej niż drukarek) by w 2010 r. odbić się dynamicznie i sięgnąć rekordowych poziomów w historii.
W poprzedni roku klienci kupili 116 ,8 tys. monochromatycznych maszyn mfp, czyli 39 proc. więcej niż w 2009 r. i 0,7 proc. więcej niż w najlepszym do tej pory roku 2008 r. Jeśli chodzi i urządzania kolorowe to sprzedaż w 2010 r. wzrosła o 50,2 proc. w porównaniu z 2009 r. i wyniosła 34 tys. sztuk. Była również o 27,7 proc. wyższa niż dwa lata wcześniej.