– Zajęcie przez krupnik pierwszego miejsce w Polsce to kwestia czasu, ponieważ jego sprzedaż nieprzerwanie rośnie. Po nieco ponad roku na rynku jego udziały w nim przekraczają 11 proc., co daje mu pozycję wicelidera – mówi „Rz" Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Belvedere, trzeciego producenta wódki w Polsce.
Jak wyjaśnia, to głównie sprzedaży krupnika Belvedere zawdzięcza umocnienie pozycji w Polsce. Na koniec maja 2011 r. udziały rynkowe Belvedere w Polsce wyniosły 21 proc., wobec 16,3 proc. przed rokiem. Poza Polską coraz lepiej radzi sobie natomiast wódka Sobieski. Jej największym rynkiem są obecnie Stany Zjednoczone. – W tym roku sprzedaż tej marki powinna przekroczyć tam 9 mln litrów. – Zaczęliśmy także wchodzić z tą marką do Indii, a w planach w dalszym ciągu mamy Chiny – dodaje Tryliński.
W ubiegłym roku wartość sprzedaży grupy wyniosła prawie 602 mln euro wobec 571,5 mln euro rok wcześniej. W pierwszej połowie 2011 r. przychody Belvedere wyniosły 422,4 mln euro. Były o 9,9 proc. wyższe niż przed rokiem. Tylko w drugim kwartale tego roku zwiększyły się o 9,3 proc., do niemal 230 mln euro. W Polsce, która generuje prawie 60 proc. przychodów grupy, wartość sprzedaży w pierwszym półroczu urosła o 16 proc. Natomiast we Francji (ponad 29 proc. przychodów) zwiększyła się o 3,9 proc.