To fragment torów z Warszawy-Rembertów przez Zielonkę do Tłuszcza. Rail Baltica ma biec z Warszawy przez Białystok do granicy z Litwą.
Szacunkowa wartość prac, na które PKP Polskie Linie Kolejowe szukają wykonawcy, to 500 mln zł.
Przy wyborze kontrahenta cena nie będzie, jak dotąd, grała kluczowej roli. Jak zapowiadał Zbigniew Szafrański, szef PKP Polskich Linii Kolejowych, warunki rozstrzygania postępowań zostały tak zmienione, by wybierane były oferty najlepsze, zapewne ze średniego przedziału cenowego. Cena będzie stanowić 80 proc. wagi oceny, kolejne 15 proc. – czas realizacji zamówienia, ostatnie 5 proc. będzie zależeć od długości okresu rękojmi.
Przy takiej konstrukcji oceny zarówno czas zakończenia prac, jak i cena pozostaną dla wybranej firmy wiążące i nie będą mogły zostać zmienione po podpisaniu umowy. PKP PLK chcą, by inwestycja (projekt i prace wraz z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń) została zakończona w ciągu 36 miesięcy.
Firma, z którą PKP PLK podpiszą umowę, będzie musiała wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w postaci 10 proc. wartości kontraktu brutto. Kolejowa spółka czeka na oferty do końca października.