Auta sportowe mają wzięcie

Ten segment samochodów nie poddaje się kryzysowi na rynku. Pomimo zawirowań koniunktury popyt na nowe auta nie maleje

Publikacja: 27.11.2011 20:18

Opel Astra GTC z fabryki w Gliwicach

Opel Astra GTC z fabryki w Gliwicach

Foto: Materiały Producenta

Swoją europejską premierę ma właśnie najnowsze auto Opla - sportowa Astra GTC z fabryki w Gliwicach. Opel wiąże z tym modelem duże nadzieje, choć wiadomo, że nie jest to pojazd masowy. Ceny astry GTC zaczynają się od 76 tys. złotych.

To kolejny przedstawiciel segmentu, który ma się lepiej niż cały rynek aut osobowych. Według Instytutu Samar w pierwszych trzech kwartałach obecnego roku liczba rejestracji aut sportowych przekroczyła1,26 tys. sztuk i była o1,2 proc. wyższa niż przed rokiem. W tym samym czasie rejestracje wszystkich typów aut osobowych skurczyły się o 6 proc.

Według Andrzeja Halarewicza z firmy analitycznej Jato Dynamics, auta luksusowe czy też sportowe są najmniej podatne na wszelkie wahania rynku. - To one budują pozytywny wizerunek marki i coraz więcej producentów i importerów stara się wprowadzać je do swojej oferty - mówi Halarewicz.

Przykładem jest Chevrolet, kojarzony w Polsce z autami segmentu ekonomicznego, który wprowadził do oferty model Camaro. - To auto legendarne, a my oferujemy teraz jego najnowszą generację w najlepiej wyposażonej wersji - mówi dyrektor PR Chevrolet Poland Wojciech Osoś. Cena auta z silnikiem 6,2 litra i mocy 432KM zaczyna się od 199,9 tys. zł.

W segmencie sportowych aut kompaktowych, do którego dołączyła Astra GTC, liderem jest Volkswagen Scirocco, który ma udział prawie50-procentowy. Zdecydowana większość sprzedawanych scirocco ma benzynowy silnik o mocy 160KM. W przypadku astry producent proponuje trzy rodzaje silników benzynowe -1,4 litra (moc120 lub140 KM) i 1,6 l (180 KM), oraz Diesla - 2,0 CTDI (165 KM). W przyszłym roku dołączy do nich auto z silnikiem 1,7 CDTI (110 albo130 KM), później jeszcze super model z panoramicznym dachem - OPC. Opel planuje produkcję 60 - 70 tys. astra GTC rocznie.

Narazie na drugim miejscu po scirocco na polskim rynku jest sportowy szlagier Peugeota - model RCZ. Od stycznia jego sprzedaż w Polsce wzrosła oprawie 250 proc. – W tym roku wprowadziliśmy limitowaną wersję Asphalt, na którą zamówienia składano jeszcze przed wprowadzeniem na rynek - mówi dyrektor handlowy Peugeot Polska Tomasz Chodkiewicz.

Kolejne w rankingu popularności są mazda MX5, BMW Z4 i tegoroczna nowość hyundai veloster. W autach droższych prowadzi audi A5 - ma ponad połowę rynku w segmencie klasy średniej. Zanim mercedes SLK, volvo C70, nissan - 370 Z i audi TT. W wyższym segmencie wzrost w porównaniu z 2010 r. wyniósł za trzy kwartały przeszło jedną piątą. Najlepiej sprzedaje się porsche911 (ponad jedna trzecia rynku), następnie mercedes CL oraz BMW 6.

Swoją europejską premierę ma właśnie najnowsze auto Opla - sportowa Astra GTC z fabryki w Gliwicach. Opel wiąże z tym modelem duże nadzieje, choć wiadomo, że nie jest to pojazd masowy. Ceny astry GTC zaczynają się od 76 tys. złotych.

To kolejny przedstawiciel segmentu, który ma się lepiej niż cały rynek aut osobowych. Według Instytutu Samar w pierwszych trzech kwartałach obecnego roku liczba rejestracji aut sportowych przekroczyła1,26 tys. sztuk i była o1,2 proc. wyższa niż przed rokiem. W tym samym czasie rejestracje wszystkich typów aut osobowych skurczyły się o 6 proc.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?