Swoją europejską premierę ma właśnie najnowsze auto Opla - sportowa Astra GTC z fabryki w Gliwicach. Opel wiąże z tym modelem duże nadzieje, choć wiadomo, że nie jest to pojazd masowy. Ceny astry GTC zaczynają się od 76 tys. złotych.
To kolejny przedstawiciel segmentu, który ma się lepiej niż cały rynek aut osobowych. Według Instytutu Samar w pierwszych trzech kwartałach obecnego roku liczba rejestracji aut sportowych przekroczyła1,26 tys. sztuk i była o1,2 proc. wyższa niż przed rokiem. W tym samym czasie rejestracje wszystkich typów aut osobowych skurczyły się o 6 proc.
Według Andrzeja Halarewicza z firmy analitycznej Jato Dynamics, auta luksusowe czy też sportowe są najmniej podatne na wszelkie wahania rynku. - To one budują pozytywny wizerunek marki i coraz więcej producentów i importerów stara się wprowadzać je do swojej oferty - mówi Halarewicz.
Przykładem jest Chevrolet, kojarzony w Polsce z autami segmentu ekonomicznego, który wprowadził do oferty model Camaro. - To auto legendarne, a my oferujemy teraz jego najnowszą generację w najlepiej wyposażonej wersji - mówi dyrektor PR Chevrolet Poland Wojciech Osoś. Cena auta z silnikiem 6,2 litra i mocy 432KM zaczyna się od 199,9 tys. zł.
W segmencie sportowych aut kompaktowych, do którego dołączyła Astra GTC, liderem jest Volkswagen Scirocco, który ma udział prawie50-procentowy. Zdecydowana większość sprzedawanych scirocco ma benzynowy silnik o mocy 160KM. W przypadku astry producent proponuje trzy rodzaje silników benzynowe -1,4 litra (moc120 lub140 KM) i 1,6 l (180 KM), oraz Diesla - 2,0 CTDI (165 KM). W przyszłym roku dołączy do nich auto z silnikiem 1,7 CDTI (110 albo130 KM), później jeszcze super model z panoramicznym dachem - OPC. Opel planuje produkcję 60 - 70 tys. astra GTC rocznie.