– Utwo­rzy­li­śmy kon­sor­cjum z  Itel­lą, czy­li pocz­tą fiń­ską, i Te­le­ko­mu­ni­ka­cją Pol­ską – mó­wi „Rz" Je­rzy Jóź­ko­wiak, pre­zes Pocz­ty Pol­skiej. – Za­pro­po­no­wa­li­śmy po raz pierw­szy na pol­skim ryn­ku roz­wią­za­nie okre­śla­ne mia­nem pocz­ty hy­bry­do­wej – klient prze­ka­zu­je ope­ra­to­ro­wi pocz­to­we­mu da­ne w wer­sji elek­tro­nicz­nej, któ­re na­stęp­nie są prze­twa­rza­ne i do­star­cza­ne do wła­ści­wych ad­re­sa­tów tra­dy­cyj­ną pocz­tą – wy­ja­śnia Jóź­ko­wiak.

Jak do­da­je szef Pocz­ty Pol­skiej, prze­targ zo­stał otwar­ty, ale nieroz­strzy­gnię­ty. Ofer­ta kon­sor­cjum, w skład któ­re­go wcho­dzi Pocz­ta Pol­ska, jest naj­tań­sza.

50 mln zł może być warte zlecenie PGE na dostawę rachunków

W prze­tar­gu na ob­słu­gę PGE przez naj­bliż­sze dwa la­ta ofer­tę zło­ży­ła też m.in. dru­kar­nia In­for­sys z InPostem (który obec­nie ob­słu­gu­je łódz­ki od­dział PGE). – Pocz­ta za­ofe­ro­wa­ła naj­ko­rzyst­niej­szą ofer­tę brut­to, jed­nak bio­rąc pod uwa­gę ce­ny net­to, na­sza by­ło du­żo ko­rzyst­niej­sza – mó­wi Ra­fał Brzo­ska, pre­zes In­te­ger.pl, gru­py ka­pi­ta­ło­wej, w skład któ­rej wcho­dzi InPost. Je­go zda­niem Pocz­ta Pol­ska w tym przy­pad­ku, skła­da­jąc ofer­tę, nie mia­ła pra­wa za­sto­so­wać zwol­nie­nia VAT, co mia­ła zro­bić. Za­po­wia­da, że spra­wa tra­fi do UOKiK oraz do Kra­jo­wej Izby Od­wo­ław­czej.

Ostatnio Pocz­ta Pol­ska ode­bra­ła InPostowi kilku dużych  klien­tów biz­ne­so­wych. Walka na tym rynku dopiero się więc zaczyna. W ciągu ostatnich kilku lat firma ta odebrała państwowemu gigantowi kilkanaście procent rynku. Szef Poczty nie zamierza się jednak łatwo poddawać.