Hyundai sprzedaje coraz więcej choć rynek słabnie

Koreańska marka notuje w Europie wyniki lepsze od największych producentów. W Polsce zapowiada kolejny rok wzrostu sprzedaży, choć cały rynek słabnie

Publikacja: 27.01.2012 05:35

O 38 proc., do 1,8 mld dol., wzrósł w ostat­nim kwar­ta­le ub.r. zysk Hy­un­dai Mo­tor. Ale za­rząd jest nie­za­do­wo­lo­ny, bo pla­no­wał o 225 mln dol. wię­cej.

Ko­re­ań­czy­kom po­mógł sła­by won i kon­ku­ren­cyj­ne ce­ny przy peł­nej ga­mie mo­de­li i, to w cza­sie gdy ja­poń­scy kon­ku­ren­ci bo­ry­ka­li się ze skut­ka­mi ka­ta­stro­fal­ne­go w skut­kach trzę­sie­nia zie­mi i tsu­na­mi.

Zda­niem przed­sta­wi­cie­li spół­ki obec­ny rok ma być do­bry zarówno pod wzglę­dem sprze­daży, jak i wy­so­ko­ści zy­sku. Sprze­daż na świe­cie ma się zwięk­szyć o 5,7 proc., do 4,29 mln aut. To jed­nak wol­niej, niż do­tych­cza­so­wy wzrost, któ­ry od kil­ku lat był dwu­cy­fro­wy, przy tym znacz­nie le­piej Ko­re­ań­czy­kom po­wo­dzi­ło się w Eu­ro­pie, niż w USA. – Dla nas Eu­ro­pa jest nie­zwy­kle waż­na, tu­taj Hy­un­dai mu­si od­nieść suk­ces. Świat za­wsze się przy­glą­da, jak Hy­un­dai jest po­strze­ga­ny w Eu­ro­pie – mó­wił „Rz" pod­czas ostat­nie­go sa­lo­nu sa­mo­cho­do­we­go w De­tro­it Al­lan Ru­sh­forth, dy­rek­tor ge­ne­ral­ny Hy­un­da­ia w Eu­ro­pie. Na tym ryn­ku zresz­tą ko­re­ań­ski kon­cern roz­wi­ja się w tem­pie nieno­to­wa­nym przez in­nych pro­du­cen­tów.

Ko­re­ań­skiej mar­ce bar­dzo do­brze się wie­dzie na ryn­ku pol­skim. W ubie­głym ro­ku sprze­daż prze­kro­czy­ła 16 tys. aut i by­ła o 6 proc. więk­sza niż przed ro­kiem, przy po­nad 10-pro­cen­to­wym spad­ku ca­łe­go ryn­ku. Wzrósł tak­że udział sprze­da­ży flo­to­wej, do cze­go im­por­ter przy­wią­zu­je szcze­gól­ną wagę.

2012 rok ma przy­nieść mar­ce dal­szy wzrost. – Pla­nu­je­my sprze­daż 17,3 tys. aut – za­po­wia­da dy­rek­tor za­rzą­dza­ją­cy Hy­un­dai Mo­tor Po­land Mar­cin Okrój. Po­móc ma­ją w tym wpro­wa­dza­ne na ry­nek no­we mo­de­le: li­mu­zy­na kla­sy śred­niej i40 w wer­sji se­dan, no­wa ge­ne­ra­cja kom­pak­to­we­go i30, od­no­wio­ne i20 oraz te­re­nów­ka San­ta Fe.

Hy­un­dai li­czy na wspar­cie sprze­da­ży przez Eu­ro 2012. Koncern jest jego spon­so­rem.

O 38 proc., do 1,8 mld dol., wzrósł w ostat­nim kwar­ta­le ub.r. zysk Hy­un­dai Mo­tor. Ale za­rząd jest nie­za­do­wo­lo­ny, bo pla­no­wał o 225 mln dol. wię­cej.

Ko­re­ań­czy­kom po­mógł sła­by won i kon­ku­ren­cyj­ne ce­ny przy peł­nej ga­mie mo­de­li i, to w cza­sie gdy ja­poń­scy kon­ku­ren­ci bo­ry­ka­li się ze skut­ka­mi ka­ta­stro­fal­ne­go w skut­kach trzę­sie­nia zie­mi i tsu­na­mi.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne