Hyundai sprzedaje coraz więcej choć rynek słabnie

Koreańska marka notuje w Europie wyniki lepsze od największych producentów. W Polsce zapowiada kolejny rok wzrostu sprzedaży, choć cały rynek słabnie

Publikacja: 27.01.2012 05:35

O 38 proc., do 1,8 mld dol., wzrósł w ostat­nim kwar­ta­le ub.r. zysk Hy­un­dai Mo­tor. Ale za­rząd jest nie­za­do­wo­lo­ny, bo pla­no­wał o 225 mln dol. wię­cej.

Ko­re­ań­czy­kom po­mógł sła­by won i kon­ku­ren­cyj­ne ce­ny przy peł­nej ga­mie mo­de­li i, to w cza­sie gdy ja­poń­scy kon­ku­ren­ci bo­ry­ka­li się ze skut­ka­mi ka­ta­stro­fal­ne­go w skut­kach trzę­sie­nia zie­mi i tsu­na­mi.

Zda­niem przed­sta­wi­cie­li spół­ki obec­ny rok ma być do­bry zarówno pod wzglę­dem sprze­daży, jak i wy­so­ko­ści zy­sku. Sprze­daż na świe­cie ma się zwięk­szyć o 5,7 proc., do 4,29 mln aut. To jed­nak wol­niej, niż do­tych­cza­so­wy wzrost, któ­ry od kil­ku lat był dwu­cy­fro­wy, przy tym znacz­nie le­piej Ko­re­ań­czy­kom po­wo­dzi­ło się w Eu­ro­pie, niż w USA. – Dla nas Eu­ro­pa jest nie­zwy­kle waż­na, tu­taj Hy­un­dai mu­si od­nieść suk­ces. Świat za­wsze się przy­glą­da, jak Hy­un­dai jest po­strze­ga­ny w Eu­ro­pie – mó­wił „Rz" pod­czas ostat­nie­go sa­lo­nu sa­mo­cho­do­we­go w De­tro­it Al­lan Ru­sh­forth, dy­rek­tor ge­ne­ral­ny Hy­un­da­ia w Eu­ro­pie. Na tym ryn­ku zresz­tą ko­re­ań­ski kon­cern roz­wi­ja się w tem­pie nieno­to­wa­nym przez in­nych pro­du­cen­tów.

Ko­re­ań­skiej mar­ce bar­dzo do­brze się wie­dzie na ryn­ku pol­skim. W ubie­głym ro­ku sprze­daż prze­kro­czy­ła 16 tys. aut i by­ła o 6 proc. więk­sza niż przed ro­kiem, przy po­nad 10-pro­cen­to­wym spad­ku ca­łe­go ryn­ku. Wzrósł tak­że udział sprze­da­ży flo­to­wej, do cze­go im­por­ter przy­wią­zu­je szcze­gól­ną wagę.

2012 rok ma przy­nieść mar­ce dal­szy wzrost. – Pla­nu­je­my sprze­daż 17,3 tys. aut – za­po­wia­da dy­rek­tor za­rzą­dza­ją­cy Hy­un­dai Mo­tor Po­land Mar­cin Okrój. Po­móc ma­ją w tym wpro­wa­dza­ne na ry­nek no­we mo­de­le: li­mu­zy­na kla­sy śred­niej i40 w wer­sji se­dan, no­wa ge­ne­ra­cja kom­pak­to­we­go i30, od­no­wio­ne i20 oraz te­re­nów­ka San­ta Fe.

Hy­un­dai li­czy na wspar­cie sprze­da­ży przez Eu­ro 2012. Koncern jest jego spon­so­rem.

O 38 proc., do 1,8 mld dol., wzrósł w ostat­nim kwar­ta­le ub.r. zysk Hy­un­dai Mo­tor. Ale za­rząd jest nie­za­do­wo­lo­ny, bo pla­no­wał o 225 mln dol. wię­cej.

Ko­re­ań­czy­kom po­mógł sła­by won i kon­ku­ren­cyj­ne ce­ny przy peł­nej ga­mie mo­de­li i, to w cza­sie gdy ja­poń­scy kon­ku­ren­ci bo­ry­ka­li się ze skut­ka­mi ka­ta­stro­fal­ne­go w skut­kach trzę­sie­nia zie­mi i tsu­na­mi.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca