Żywiec wypłaci dywidendę

Zarząd wicelidera piwa chce wypłacić akcjonariuszom dywidendę z zysku za 2011 r. Wynik netto dla całej grupy wyniósł 318 mln zł, wobec 399 mln zł w 2010 r.

Aktualizacja: 15.02.2012 15:52 Publikacja: 15.02.2012 09:13

Grupa Żywiec oczekuje nieznacznego wzrostu rynku piwa i przychodów w 2012 r.

Grupa Żywiec oczekuje nieznacznego wzrostu rynku piwa i przychodów w 2012 r.

Foto: Fotorzepa, RP Radek Pasterski

W 2011 r. zysk z działalności operacyjnej Grupy Żywiec wyniósł 374 mln złotych. Był o 18,8 proc. niższy w porównaniu do roku poprzedniego. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży zmniejszyły się o 0,7 proc., do 3,61 mld zł.

Wolumen sprzedaży grupy, łącznie z zewnętrznym portfelem marek wyniósł 12 mln hl, w porównaniu z 11,9 mln hl w roku 2010. Sprzedaż piw Żywca w 2011 r. na rynku krajowym wyniosła 11,2 mln hl. Była o niemal 2 proc. wyższa niż przed rokiem. Ubiegły rok był pierwszym od dwóch lat, kiedy to wiceliderowi polskiego rynku piwa udało się zwiększyć wolumen sprzedaży.

Zarząd tłumaczy, że wzrost sprzedaży jest przede wszystkim związany ze znaczącymi inwestycjami w marki (największa intensywność telewizyjnej kampanii reklamowej pośród przedsiębiorstw piwowarskich). Znacznie miało także wprowadzeniem nowej butelki marki Żywiec, a także innowacji związanych ze zmieniającymi się potrzebami konsumentów (piwo niepasteryzowane, Tatra Grzaniec).

„Inwestycje w połączeniu ze zmianą struktury sprzedaży (wyższy udział marek tańszych i udział sprzedaży dyskontów w sprzedaży) miały negatywny wpływ na poziom wypracowanego zysku z działalności operacyjnej w 2011 roku. Spadek przychodów spowodowany był głównie presją cenową i zmianą kanałów sprzedaży" – dodają władze Żywca.

Na rosnącej popularności tanich piw skorzystała w 2011 r. marka Tatra. Jej sprzedaż urosła w 2011 r. o 30 proc. Na koniec roku jej udziały w rynku piwa sięgały 11 proc. Była, jak wyjaśnia producent, najszybciej rosnącą marką piwa w Polsce w ubiegłym roku.

Udział Tatry w kanale tradycyjny (małe sklepy spożywcze) na które nadal przypada niemal dwie trzecie sprzedaży piwa w Polsce wyniosły ponad 15 proc. Łączne udziały grupy przekroczyły w nim 33 proc.

W 2011 r. Grupa Żywiec wyeksportowała 292 tys. hl piwa, wobec 271 tys. hl rok wcześniej.

Firma spodziewa się nieznacznego rozwoju rynku piwa w 2012 r. Trzeba jej zdaniem liczyć się z wyższymi kosztami produkcji oraz wzrostem przychodów spowodowanych wzrostem cen i wolumenu sprzedaży.

W 2011 r. zysk z działalności operacyjnej Grupy Żywiec wyniósł 374 mln złotych. Był o 18,8 proc. niższy w porównaniu do roku poprzedniego. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży zmniejszyły się o 0,7 proc., do 3,61 mld zł.

Wolumen sprzedaży grupy, łącznie z zewnętrznym portfelem marek wyniósł 12 mln hl, w porównaniu z 11,9 mln hl w roku 2010. Sprzedaż piw Żywca w 2011 r. na rynku krajowym wyniosła 11,2 mln hl. Była o niemal 2 proc. wyższa niż przed rokiem. Ubiegły rok był pierwszym od dwóch lat, kiedy to wiceliderowi polskiego rynku piwa udało się zwiększyć wolumen sprzedaży.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?