Autostradą  A4 na odcinku Katowice – Kraków zarządza Stalexport Autostrada Małopolska. Rozbudowa placu poboru opłat jest części planu inwestycyjnego związanego ze zwiększeniem jego przepustowości. Docelowo, na koniec tego roku na placu poboru opłat w Mysłowicach funkcjonować będzie po dziewięć stanowisk dla każdego kierunku ruchu. W efekcie skróceniu ulegnie czas oczekiwania na przejazd przez bramki.

Jak podkreśla koncesjonariusz, przedsięwzięcie to wykracza poza zakres inwestycji zapisanych w Umowie Koncesyjnej i realizowane jest z własnych środków koncesjonariusza.

W pierwszym etapie projektu zwiększenia przepustowości PPO zainstalowano tymczasowe stanowiska obsługi podróżnych, usytuowane przy skrajnych, prawych pasach. „Nietypowe" bramki, w których obsługa odbywa się z prawej strony pojazdu, dedykowane są wyłącznie podróżującym samochodem osobowym z pasażerem i motocyklistom. Po obustronnym poszerzeniu PPO, tymczasowe stanowiska zostaną zlikwidowane.

- Place poboru opłat to wąskie gardła na większości autostrad, gdzie opłata pobierana jest manualnie. W okresach wzmożonego ruchu, pojawia się na nich ryzyko zbyt długiego oczekiwania na przejazd przez bramki. Naszym celem jest zapobieżenie temu zjawisku na koncesyjnym odcinku A4. Poszerzenie placu poboru opłat, przy równoczesnej pełnej obsadzie stanowisk, przyniesie zauważalną poprawę płynności ruchu. W dalszej kolejności udostępnimy kierowcom infrastrukturę, która pozwoli przejechać przez bramki bez konieczności zatrzymywania się – mówi Rafał Czechowski, rzecznik Stalexport Autostrada Małopolska S.A.