Dzięki tej inwestycji Szanghaj może stać się największym towarowym portem lotniczym świata
Inwestycja jest największym terminalem przeładunkowym lotniczego cargo w Szanghaju. Nowy obiekt ma 55 tys. m kw i zbudowany został na działce o powierzchni 88 tys. m kw. – Szybko wypełnimy go – zapewnia prezes DP DHL Group Frank Appel. Dodaje, że będzie to w większości nowy biznes, chociaż pierwotnie nowy terminal miał przejąć niektórych klientów z Hong Kongu, który pracuje blisko maksymalnych zdolności przeładunkowych. DHL wprowadziła dwa Boeingi 747 do obsługi połączeń z Japonią, Koreą i wschodnimi Chinami. Na trasie do Hong Kongu jest jeszcze jeden nowy Airbus oraz 747. DHL rozpoczął także loty do Chengdu 5 razy w tygodniu.
Magazyn w Szanghaju będzie głównym centrum DHL nie tylko w Chinach, ale i Południowo-wschodniej Azji, wyprzedzi magazyn w Hong-Kongu. Największym centrum przeładunkowym pozostanie Cincinnati, za nim Lipsk i następnie oba magazyny w Chinach.
Nowa sortownia może na godzinę sortować 20 tys. dokumentów i 20 tys. paczek. W całym okresie użytkowania inwestycje wyniosą 175 mln euro.
Z czterech głównych punktów: Szanghaj, Hong Kong, Bangkok i Singapur samoloty DHL docierają do ponad 70 mniejszych terminali. DHL używa floty 40 samolotów w 40 krajach oraz wykorzystuje 690 lotów towarowych dziennie. W Chinach DHL działa wspólnie z Sinotrans & CSC Holding Co. i korzysta z sieci lokalnych terminali partnera.