Koncern przeznaczy 198 mln dolarów na uruchomienie z początkiem 2014 r. produkcji silnika Pentastar V6 w fabryce Mack I Engine Plant w Detroit, która teraz wytwarza większy dla furgonetki Ram 1500. Amerykanie pracują także nad kilkoma wariantami jednostki V6 o pojemności 3,6 litra, m.in. nad mniejszą wersją 3,2 l.
Najmniejszy z trójki z Detroit przeznaczy z kolei 40 mln dolarów na wprowadzenie elastycznej linii produkcji — po raz pierwszy w ogóle — w Trenton, gdzie będą powstawać V6 i 4-cylindrowy Tigershark.
- Możecie zauważyć tendencję do zmniejszania wielkości silników — powiedział prezes Chryslera i Fiata, Sergio Marchionne dziennikarzom zwiedzającym zakład w Detroit. — Osiągamy coraz większą sprawność 4-cylindrowego silnika, więc pewnie zajmie część miejsca jednostek V6.
Firma zapowiedziała stworzenie w Mack I dodatkowe 250 miejsc pracy, zależnie od warunków rynkowych. W marcu Chrysler dołoży 1000 stanowisk na trzeciej zmianie w montowni w Warren, która wypuszcza furgonetki Ram 1500 roku modelowego 2013.
Według Marchionne dodatkowe miejsca pracy są dowodem odradzania się Chryslera po zakończeniu w 2009 r. restrukturyzacji pod ochroną przed wierzycielami, prowadzonej pod kierownictwem Fiata.