Zgodnie z komunikatem Beijing Infrastructure Inwvestment Co. (BII) nowe odcinki metra pekińskiego o łącznej długości 70 km, na których obecnie trwają jazdy próbne, zostaną oddane do użytku 28 grudnia. Po rozbudowie sieć 16 linii pekińskiej kolei podziemnej będzie miała 265 stacji, z czego 36 jest stacjami przesiadkowymi, łączącymi co najmniej 2 linie.
Budowa pekińskiego metra nabrała przyspieszenia po 2007 r., w trakcie przygotowań do igrzysk olimpijskich, kiedy to zaczynając od 114 km w ciągu kolejnych 5 lat osiągnięto obecny wynik 442 km, co w przeliczeniu średnim daje przyrost o ok. 60 km rocznie.
Trasy dwóch linii to pętle okrążające miasto; linia nr 2 objeżdża ścisłe centrum Pekinu, a linia nr 10 jedzie prowadzi regularnym czworobokiem w odległości około 5 km od "Zakazanego miasta", które jest w przybliżeniu środkiem miasta. Pozostałe linie obsługują transport pasażerski w kierunkach Północ - Południe i Wschód - Zachód. Dwie linie rozchodzące się promieniście ze środka miasta (nr 13 i nr 15) łączą dzielnice-sypialnie z centrum.
W 2012 roku rozbudowa metra koncentrowała się w centrum miasta. Około 84 proc. długości odcinków, które będą oddane w końcu grudnia, nie przekracza granicy 8 km od środka miasta, czyli zlokalizowane jest w obrębie czwartej obwodnicy drogowej.
Sieć pekińskiego metra jest również zintegrowana ze wszystkimi głównymi dworcami kolejowymi i kolejką na lotnisko.